Henkel Polska i Aflofarm najbardziej zwiększyły wydatki na reklamy w telewizji

Wśród firm farmaceutycznych i kosmetycznych budżety na reklamy telewizyjne najmocniej zwiększyły w ub.r. Henkel Polska i Aflofarm. Natomiast liderami pod względem wielkości tych wydatków pozostały L'Oreal Polska i US Pharmacia.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Dane TNS OBOP pokazują, że firmy z sektora higieny i pielęgnacji ciała wydające cennikowo najwięcej na reklamy telewizyjne w 2010 roku przeznaczyły na to mniej więcej tyle samo środków, co rok wcześniej. Telewizyjny budżet reklamowy liderującego w tym segmencie L'Oreal Polska zmniejszył się o 2 proc., a w przypadku Nivea Polska spadek wyniósł 5 proc. Z drugiej strony Procter & Gamble DS Polska na promocję swoich artykułów kosmetycznych i higienicznych w telewizji przeznaczył 10 proc. więcej niż w 2009 roku, a Unilever Polska – 24 proc. więcej. Natomiast wydatki Henkel Polska w tym zakresie wzrosły aż o 64 proc.

 

Z kolei w sektorze farmaceutycznym wszyscy najwięksi reklamodawcy telewizyjni zwiększyli swoje cennikowe wydatki w tym zakresie. I tak US Pharmacia przeznaczyła 3 proc. więcej środków niż w 2009 roku, a Novartis Poland – 12 proc. więcej. Natomiast Glaxosmithkline na reklamy telewizyjne swoich farmaceutyków wydał 16 proc. więcej, a Reckitt Benckiser – 17 proc. więcej. Jednak największy wzrost telewizyjnego budżetu reklamowego – wynoszący 142 proc. – zanotował Aflofarm.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"