Idea zwiększa udziały rynkowe

PTK Centertel zaprezentował dobre wyniki trzeciego kwartału br.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Polska Telefonia Komórkowa Centertel poinformowała o dynamicznym rozwoju sieci Idea w trzecim kwartale br., której liczba abonentów przekroczyła już 30.09.br. - 4.000.000 (co stanowi 31,7% udziałów rynkowych). Czteromilionowym abonentem Idei został Ilian Yoakimow (z pochodzenia Bułgar), który mieszka w Polsce od 1989 r. i pracuje jako psycholog w Łodzi.

W trzecim kwartale br. PTK Centertel odnotował 957.581 tys. PLN przychodów co stanowi ok. 50% wzrost w stosunku do 621.145 tys. PLN w 3Q2001. Po trzech kwartałach br. przychody PTK Centertel są na poziomie 2.511.218 tys. PLN (w porównaniu do 1.675.002 tys. PLN w pierwszych trzech kwartałach 2001 r.)

"Miarą sukcesów PTK Centertel w trzecim kwartale jest dynamiczne zwiększanie udziałów rynkowych i to w okresie spowolnienia gospodarczego oraz przy bardzo ostrej rywalizacji konkurencyjnej - Idea jest obecnie najbardziej dynamiczną ofertą na polskim rynku GSM. - powiedział Sławomir Skrodzki, prezes zarządu i dyrektor generalny PTK Centertel - W przyszłości zamierzamy nadal skutecznie pozyskiwać abonentów, efektywnie konkurując przede wszystkim wysoką jakością techniczną sieci, nowymi usługami i produktami oraz coraz lepszą obsługą klientów".

Liczba nowych abonentów, którzy wybrali ofertę w trzecim kwartale 2002 r. wynosiła ponad 629 tys. (w porównaniu do 474 tys. w analogicznym okresie ub.r.). W trzecim kwartale liczba abonentów Idei (netto) zwiększyła się o 437 tys. osób (306 tys. w 3Q2001 r.) - co stanowi 12,3% przyrost bazy abonenckiej.

Natomiast w trzech kwartałach br. ofertę sieci Idea zakupiło ponad 1.767 tys. osób (w 1-3Q2001 było ich 1.275 tys.) . W trzech kwartałach 2002 r. baza abonencka Idei zwiększyła się (netto) o 1.214.724 osób - co stanowi 43,6% przyrost bazy klientów (w 1-3Q2001 przyrost bazy abonenckiej wynosił 850.782 osoby).

W dniu 30.09.2002 r. liczba abonentów Idei wynosiła 4.000.102 (po trzech kwartałach 2001 r. było ich 2.340.000 - co dawało wtedy 26% udział w rynku) - co stanowi 31,7% udziałów rynkowych. Z usługi prepaid Idea POP korzystało 2.485.979 osób (1.211.198), natomiast z ofert abonamentowych (Idea Optima, Idea Meritum) 1.500.284 (1.078.757). Z analogowej sieci NMT450i korzysta nadal 13.839 abonentów (50.950).

"Znamienne jest, że w ciągu 9 miesięcy br. ponad 41% Polaków, którzy zdecydowali się w tym czasie zakupić telefon komórkowy skorzystało właśnie z oferty Idea (w samym tylko trzecim kwartale było ich blisko 630 tys. osób) - powiedział Jacek Murawski, dyrektor finansowy PTK Centertel - Chciałbym także podkreślić, że w 3 kwartale br. zwiększyliśmy nasze przychody o ok. 50% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego i przy tym znacznie poprawiliśmy wskaźniki operacyjne."

W trzecim kwartale 2002 r. PTK Centertel uzyskał dobre wyniki operacyjne: * ARPU (miesięczne w PLN) - średnie 77,4 (85,8); z tego prepaid 34,1 (31,6); postpaid 147,1 (142,7) * ARPU SMS (mies. w PLN) wynosi 7,0 (3,2); prepaid - 7,1; postpaid - 6,8 * MoU (średnia liczba minut na użytkownika mies.) - 65,0 (79,7); prepaid - 29,5 (38,4); postpaid - 122,1 (7123,1)

Po trzech kwartałach 2002 r. wyniki operacyjne PTK Centertel wyglądają następująco: * ARPU (miesięczne w PLN) - średnie 74,7 (88,2); z tego prepaid 31,8 (31,0); postpaid 138,5 (139,9) * ARPU SMS (mies. w PLN) wynosi 7,0 (3,4); prepaid - 7,5; postpaid - 6,7 * MoU (średnia liczba minut na użytkownika mies.) - 69,2 (81,4); prepaid - 29,7 (37,0); postpaid - 128,1 (121,4)

"Uzyskane w br. wyniki, udało się nam uzyskać dzięki przyjęciu i realizowaniu z sukcesem właściwej strategii rynkowej i jej nieustannym wzbogacaniu - mówi Jean-Marc Vignolles, wiceprezes ds. operacyjnych PTK Centertel - w ciągu tych kilku miesięcy zaoferowaliśmy wiele nowoczesnych rozwiązań, z których wymienię tylko kilka najważniejszych to: roaming głosowy w Idei POP, unikalną na rynku taryfę StartOptima, tani i wygodny dostęp do Internetu i transmisji danych - InterOptima, Pakiet dla Małych Firm i Idea Nawigator - w Idei Meritum, Pakiet DoMowy - optymalna oferta np. dla rodzin."

Zdaniem przedstawicieli Zarządu PTK Centertel, o przyszłości telefonii komórkowej i miejscu Idei na rynku operatorów komórkowych, zadecyduje skuteczność z jaką firma przygotuje będzie wprowadzać rozwiązania telefonii komórkowej trzeciej generacji w oparciu o licencję na budowę sieci UMTS. Zwiększający się udział transferu danych w stosunku do usług opartych o transmisję głosu, zadecyduje o płynnym wdrożeniu UMTS w przyszłości oraz jego sukcesie. Bardzo istotne jest także wykorzystanie synergii Grupy Kapitałowej Telekomunikacji Polskiej i doświadczenia France Telecom. Idea to pomysły dla ludzi i właśnie jednym z naczelnych zadań jest stałe doskonalenie jakości obsługi klientów tak by zawsze byli przekonani ze dokonali optymalnego wyboru.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji