Interpublic Group potwierdziła, że agencja Initiative zajmie się obsługą znacznej części globalnego budżetu tzw. działu konsumenckiego koncernu Bayer. Wcześniej zajmowała się tym agencja EssenceMediacom z grupy WPP.
Jak już informowaliśmy, IPG wygrała przetarg Bayeru na globalną obsługę mediową.
Initiative będzie odpowiadać dla firmy za planowanie i zakup mediów w regionie EMEA (Europa, Bliski Wschód, Afryka). Włochy przypadną Mediabrands, natomiast za obsługę w Austrii ma odpowiadać agencja UM.

Globalny budżet mediowy firmy Bayer szacowany jest na 752 mln dol. i obejmuje nie tylko media, ale również kompetencje kreatywne i produkcyjne.
Nie potwierdzono jeszcze, które agencje kreatywne IPG zostaną włączone do współpracy. Wcześniej w Europie obowiązki kreatywne pełniła MullenLowe. Do czasu oficjalnych decyzji w zakresie kreacji trzon przejęcia koncentruje się na zarządzaniu mediami i operacyjnym transferze budżetów.











