Innovation 2019: Grand Prix dla Fundacji Rak'n'Roll i 180heartbeats + JvM, cztery złota dla Grey Group

W tegorocznej edycji konkursu Innovation nagrody Grand Prix przyznano Fundacji Rak'n'Roll i agencji 180heartbeats + Jung v Matt, natomiast cztery złota otrzymała Grey Group Poland.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Innovation 2019: Grand Prix dla Fundacji Rak'n'Roll i 180heartbeats + JvM, cztery złota dla Grey Group
Zwycięzcy konkursu Innovation w 2019 roku

Agencja 180heartbeats + Jung v Matt oprócz Grand Prix dostała złoto w kategorii Innowacyjne Doświadczenie za kampanię „Niezniszczalna tęcza” promującą lody Ben&Jerry’s Unilevera. W ramach akcji, przygotowanej także dla stowarzyszenia Miłość Nie Wyklucza i fundacji Wolontariat Równości, odtworzono tęczę na warszawskim placu Zbawiciela - nie jako instalację z kwiatów, tylko wodno-świetlny hologram. Za ten projekt agencja w listopadzie ub.r. dostała trzy nagrody w konkursie Epica.

Natomiast Fundacji Rak'n'Roll, a także agencji DDB Warszawa i firmie Avon Polska, przyznano złoto w kategorii Biznes - kampanie społeczne za akcję „Coś do nich mam”. Zachęcano w niej kobiety do USG piersi, udostępniając możliwość umówienia się na badanie poprzez bot „BOOBlabla” na Messengerze. Natomiast znane kobiety chwaliły się w mediach społecznościowych żelem do różnych typów piersi.

Cztery złote nagrody otrzymała Grey Group Poland. Trzy przyznano jej za akcję „Znak Świętego Floriana - Obrazek kolędowy” (zrealizowaną dla Krajowej Izby Kominiarzy), w ramach której duchowni trzech wyznań podczas wizyt duszpasterskich rozdawali obrazki z wizerunkiem świętego Floriana i instrukcją, jak łatwo sposób można sprawdzić wentylację w domu, żeby uchronić się przed czadem. Grey Group dostała też złoto za kampanię „#VolvoLove” promującą jazdy testowe Volvo.

Trzy złote nagrody przyznano agencji BBDO Warszawa, a dwa - platformie a audiobookami Storytel. BBDO Warszawa dwie nagrody dostała za akcję dla Stowarzyszenia „mali bracia Ubogich”, w ramach której Kayah, Soyka&Woś i Golec uOrkiestra na koncertach w grudniu ub.r. milczeli zamiast wykonywać „Cichą noc”, a zaraz potem wyjaśniali widzom, że tak właśnie brzmi wieczór wigilijny w domach osób starszych i samotnych, i zachęcili do wsparcia stowarzyszenia poprzez stronę Podarujwigilie.pl.

Wśród agencji najwięcej nominacji i nagród otrzymała Grey Group Poland, wśród domów mediowych - Starcom, a wśród reklamodawców - Storytel.

O wszystkich wyróżnieniach zdecydowało jury kierowane przez Ewę Wołodźko pełniącą funkcję central marketing organization director w Microsofcie. - Konkursy takie jak Innovation, organizowane przez SAR, są jednym ze sposobów napędzania innowacyjności. Praca jurora to z jednej strony wyróżnienie, a z drugiej odpowiedzialność za wybór wyróżnionych, gdyż to oni będą wyznaczać kierunek, będą odniesieniem dla innych. Jury złożone jest z osób z różnym doświadczeniem, wiedzą i pracujących w różnych organizacjach, więc każdy patrzy z innej perspektywy, ma inne argumenty, co pomaga wybrać najlepsze prace, a równocześnie jest dla nas wartościowym doświadczeniem i inspiracją - komentuje Ewa Wołodźko.

Nagrody wręczono podczas gali w poniedziałek. Tegoroczne statuetki, przygotowane przez grupę panGenerator, nie są typowymi figurkami, tylko poruszają się autonomicznie.

Organizatorem konkursu jest Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR.

Złote nagrody w konkursie Innovation 2019

W kategorii Innowacyjny Biznes:1.    VMLY&R za „FleetPulse - zadbaj o sprawność swojej floty”, w podkategorii: Model Biznesowy.

W kategorii Innowacyjny Biznes -kampanie społeczne:1.    Fundacja Rak'n'Roll - Wygraj życie, DDB Warszawa (współzgłaszający), AVON Polska(współzgłaszający),  za „Coś do nich mam” czyli kampanię społeczną, mająca na celu wywołanie określonego zachowania - pójścia na USG piersi w masowej skali, w podkategorii: Inne.

W kategorii Innowacyjne Media:1.    Isobar Polska, DDB Warszawa (współzgłaszający), OMD (współzgłaszający) za kampanię „2forU Stories” dla McDonald's Polska, w podkategorii: formaty mediowe i/lub reklamowe2.    Grey Group za kampanię „#VolvoLove” - jazdy testowe Volvo Poland dla Volvo Car Poland, w podkategorii: Inne.

W kategorii Innowacyjne Media – Kampanie Społeczne:1.    BBDO Warszawa za „Rower Robsona - niejeżdżenie po pijaku na rowerze”, dla Krajowego Centrum Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, w podkategorii: Formaty Mediowe i/lub Reklamowe2.    Grey Group Poland za „Znak Świętego Floriana - Obrazek kolędowy”, dla Krajowej Izby Kominiarzy w podkategorii: Inne.

W kategorii Innowacyjne Doświadczenie:1.    Storytel za „Atak na K2 - Audiobook”, w podkategorii: Content2.    Storytel za „Autor Bestsellerów - serial audio”, w podkategorii: TouchpointW kategorii Innowacyjne Doświadczenie – Kampanie Społeczne1.    BBDO Warszawa za „Kolęda ‘Cicha noc’ Wigilia dla samotnych osób starszych” dla Stowarzyszenia mali bracia Ubogich, w podkategorii: Event2.    180heartbeats/JvM za „Niezniszczalna tęcza”, dla stowarzyszenia Miłość Nie Wyklucza, fundacja Wolontariat Równości i Ben&Jerry’s Unilever, w podkategorii: Event3.    Grey Group Poland za „Znak Świętego Floriana - Obrazek kolędowy”, dla Krajowej Izby Kominiarzy, w podkategorii: CX/UX4.    BBDO Warszawa za „Kolęda ‘Cicha noc’ Wigilia dla samotnych osób starszych” dla Stowarzyszenia mali bracia Ubogich, w podkategorii: Touchpoint5.    Grey Group Poland za „Znak Świętego Floriana - Obrazek kolędowy” dla Krajowej Izby Kominiarzy, w podkategorii: Touchpoint.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"