Instagram ma 500 milionów użytkowników miesięcznie. Rywalizuje ze Snapchatem o widownię i reklamodawców

Instagram podał wczoraj, że przekroczył w czerwcu br. barierę 500 mln aktywnych użytkowników miesięcznie i 300 mln aktywnych użytkowników dziennie. Medium należące do Facebooka niedawno zaprezentowało też nowe narzędzia dla reklamodawców, co jest częścią rywalizacji ze Snapchatem.

pl
pl
Udostępnij artykuł:
Instagram ma 500 milionów użytkowników miesięcznie. Rywalizuje ze Snapchatem o widownię i reklamodawców

Instagram jest w tej chwili 8 największym medium społecznościowym na świecie. Ma 500 mln aktywnych użytkowników miesięcznie, a codziennie z aplikacji korzysta 300 mln użytkowników. Liczba osób aktywnie korzystających z medium podwoiła się w przeciągu ostatnich dwóch lat. Treści publikowane na Instagramie mają średnio 4,2 miliarda polubień dziennie.

grafika

Największym rywalem jeżeli chodzi o formę komunikacji oraz ilość udostępnianych zdjęć i filmów jest dla Instagrama Snapchat. Oba social media początkowo nie miały jasno określonych modelów biznesowych oraz startowały bez reklam. Teraz profesjonalizują swoją działalność i zaczynają oferować nowe możliwości reklamowania się oraz tworzą coraz bardziej rozbudowane narzędzia dla reklamodawców.

Profile biznesowe, dostęp do pogłębionych statystyk oraz nowe narzędzie reklamowe - te trzy nowe funkcje przeznaczone dla biznesu zapowiedział w czerwcu br. Instagram. Do końca roku mają być dostępne dla wszystkich reklamodawców obecnych w serwisie. Dzięki nowym narzędziom będzie można zamienić posty osiągające najlepsze wyniki w reklamy oraz dokładnie prześledzić dane demograficzne użytkowników obserwujących profil biznesowy na Instagramie.

grafika

Snapchat natomiast niedługo przed festiwalem reklamowym w Cannes  ogłosił powstanie specjalnego API dla reklamodawców. Od teraz reklamy w tym medium będą mogły być sprzedawane przez firmy trzecie w modelu aukcyjnym. Snapchat zawiązał również partnerstwo z największymi agencjami interaktywnymi, aby dbać o jakość kreacji reklam, które będą widzieli użytkownicy. Aby dostarczać reklamodawcom dokładnych danych na temat wyników emitowanych reklam, spółka podpisała strategiczną umowę z firmą analityczną Moat.

Jak wynika z raportu Mary Meeker, partner funduszu VC Kleiner Perkins Caufield & Byers, na temat trendów w branży internetowej, na Snapchacie użytkownicy udostępniają więcej zdjęć niż na Instagramie. Serwis z grupy Facebooka odstaje również pod względem wyświetleń materiałów wideo. W pierwszym kwartale 2016 roku, liczba dziennych odtworzeń wideo na Snapchacie wyniosła 10 mld wyświetleń. Jednakże, marki wolą być aktywne na Instagramie niż na Snapchacie.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/marki-wola-instagram-od-snapchata ##

grafika

Instagram jest szeroko wykorzystywany przez marki z każdej branży. Przykładowo 100 proc. marek samochodowych jest obecnych w tym serwisie. Wysoką penetrację zanotowano też w takich sektorach jak moda, zegarki i biżuteria, czy podróże. Zdecydowanie mniejszą popularnością cieszy się Snapchat, gdzie swoje konto ma tylko 25 proc. marek samochodowych oraz zaledwie 13 proc. marek z branży podróżniczej. Lepiej jest w takich sektorach jak activewear czy moda.

grafika

Rywalizacja między Instagramem, który ma atut w postaci większej liczby aktywnych użytkowników, a Snapchatem, który z kolei wygrywa pod względem liczby udostępnianych zdjęć i wyświetleń wideo, jest o tyle ważna, że formaty foto i wideo będą odgrywały coraz większą rolę w budżetach reklamodawców.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/marketerzy-w-social-media-stawiaja-na-zdjecia-i-wideo ##

Badanie przeprowadzone w marcu 2016 r. przez firmę Lewis wykazało, że wymogi social media oraz wysokie wskaźniki zaangażowania generowane przez zdjęcia i wideo to kluczowe czynniki, dla których osoby podejmujące marketingowe decyzje wykorzystują tego typu treści. Robi to 94 proc. badanych, a na pytanie o powody, 67 proc. odpowiedziało, że zdjęcia i wideo są „bardziej angażujące”, a kolejne 50 proc. stwierdziło, że tego „wymagają social media”.

pl
Autor artykułu:
pl
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online