Internet Group wyszła „na plus” - 1 mln zł zysku w I kw.

W I kwartale bieżącego roku Internet Group osiągnęła 21,3 mln zł przychodów i ponad 1 mln zł zysku netto. Tym samym firma wyszła „na plus” po dużych stratach w ubiegłym roku.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

65,1 proc. przychodów Internet Group w I kwartale bieżącego roku wypracowała platforma Call Center, a 29,2 proc. – Platforma Marketingowego Wsparcia Sprzedaży. Ta pierwsza spółka wygenerowała też wynik EBITDA na poziomie 1,3 mln zł, podczas gdy ta druga zanotowała stratę EBITDA wynoszącą 1,9 mln zł.

Ogółem Internet Group od stycznia do marca bieżącego roku zanotowała przychody w wysokości 21,3 mln zł i wynik EBITDA o wartości -1,8 mln zł. Do osiągnięcia zysku netto firmy na poziomie przekraczającym 1 mln zł przyczyniła się silna tarcza podatkowa wynikająca ze strat roku 2009 roku. Przypomnijmy, że w ubiegłym roku Internet Group zanotowała straty netto w wysokości prawie 190 mln zł (więcej), a w samym IV kwartale – 115,44 mln zł skonsolidowanej straty netto (więcej).

grafika

Jednocześnie grupie udało się w I kwartale bieżącego roku obniżyć koszty finansowe do 2,2 mln zł, czyli o prawie 21 proc. w skali rok do roku. Przedstawiciele Internet Group uzasadniają to realizacją przyjętego na początku roku programu restrukturyzacji (więcej). – Pracujemy z determinacją i przekonaniem, że do połowy przyszłego roku ograniczymy poziom zadłużenia wobec BRE Banku o 70 mln zł – opisuje Jan Ryszard Wojciechowski, prezes zarządu grupy.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech