Internet pomaga kupować

Internet dla 78 proc. użytkowników jest głównym źródłem informacjio produktach. Co więcej, aż 65 proc. osób, które dowiedziały się ojakimś produkcie w internecie, także jego zakupu dokonuje online -takie wnioski przynosi badanie na temat zachowań zakupowychpolskich internautów.

pr
pr
Udostępnij artykuł:

Z badania "Internet pomaga kupować" wynika, że najlepiej zzakupami radzą sobie internauci w wieku od 25 do 34 lat. Aż połowarespondentów z tej grupy wiekowej w ciągu tygodnia przed badaniemszukała informacji o produktach na stronach producentów, ponad 40proc. szukało opinii o produktach wyrażanych przez użytkowników, aponad 30 proc. korzystało z porównywarek cen.

- Aż 63,3 proc. młodych internautów dzieli się informacją oproduktach, chcąc polecić jakiś produkt innym albo ochronić innychprzed kupnem bubla. Producent nie ma już kontroli nad informacją oswoim produkcie, ma ją konsument - podkreśla Piotr Toczyski zGazeta.pl, współautor badania.

Osoby z grupy wiekowej 25-34 lata wnikliwiej poszukująinformacji o produktach, które zamierzają zakupić. Najaktywniej teżposzukują w internecie informacji o produktach i wiedzą, jakskutecznie dzielić się swoją wiedzą z innymi użytkownikamisieci.

Reklama w internecie budzi zaufanie 60 proc. użytkowników. Ponadpołowa badanych docenia informacyjną rolę reklam internetowych. Todoskonałe wyniki - dla porównania reklamie telewizyjnej jestskłonnych zaufać jedynie 36 proc. badanych. Warto zwrócić uwagę, żeten wynik odbiega od stereotypowych sądów o niechęci internautów doreklamy - deklarowanej w innych badaniach.

Według 58 proc. internautów ceny w sieci są niższe niż wzwykłych sklepach. Według 74 proc. wszystkie towary jakie są wsklepach, można dostać także w Internecie. Co ciekawe opinię tąpodziela aż 80 proc. mężczyzn. Nic dziwnego, że 37 proc.ankietowanych ostatniego ważnego dla siebie zakupu dokonało właśniew sieci. Najczęściej kupowanymi produktami były: komputery i sprzętaudio-wideo (40 proc.) oraz odzież i dodatki (20 proc.).

Kiedy internauta dokona już swojego zakupu, nie pozostajebierny. Aż 57 proc. ankietowanych internautów zostawiło w sieciwidoczną dla wielu innych konsumentów opinię o produkcie. Jednakjedynie 11 proc. z nich zostawiło swoją opinię na stronieproducenta. Do recenzowania produktów służą głównie serwisyaukcyjne, fora dyskusyjne, oraz strony sklepów. 15 proc. badanychzostawia swoje opinie w przynajmniej 4 miejscach w internecie.Oznacza to, że producenci nie mają kontroli nad opiniami o ichproduktach. Tymczasem opinie znalezione w sieci są istotne przypodejmowaniu decyzji dla 1/4 ankietowanych internautów.

Takie wnioski przynosi badanie portalu Gazeta.pl i działuinteraktywnego NEXT grupy Starcom Media Vest na temat zachowańzakupowych polskich internautów. Badanie objęło 2 647 osób,korzystających z poczty w Gazeta.pl.

pr
Autor artykułu:
pr
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"