Grupa reklamowa IPG w najnowszym zgłoszeniu do amerykańskiej komisji SEC podała, że w samym III kwartale br. zwolniła ok. 800 osób oraz opuściła 135 tys. stóp kw. biur. W całym roku spółka rozstała się łącznie z 3,2 tys. pracowników i zrezygnowała z ok. 730 tys. stóp kw. nieruchomości. Restrukturyzacja ma obniżyć koszty przed domknięciem fuzji z Omnicomem.
Program transformacji IPG obejmuje kilka etapów i ma, jak wskazano, „zwiększyć ofertę i przynieść znaczące, strukturalne oszczędności”. Koszt działań oszacowano na 450–475 mln dol., w tym 177,7 mln dol. odpraw, 108 mln dol. odpisów na umowach najmu oraz 165 mln dol. przeznaczonych na doradztwo i integrację. Cięcia objęły stanowiska kierownicze, regionalne, kreatywne, mediowe i administracyjne.
W III kwartale IPG odnotowała spadek organicznych przychodów przed kosztami refakturowanymi o 2,9 proc. Firma wiąże to z utratą części klientów w handlu detalicznym i sektorze motoryzacji i transportu oraz z mniejszymi budżetami u obecnych klientów. Częściową przeciwwagą był wzrost w sektorze zdrowia oraz spożywczym.

Na koniec kwartału IPG miało 1,45 mld dol. środków pieniężnych i ekwiwalentów oraz 3,04 mld dol. zadłużenia, nieco mniej niż 3,09 mld dol. rok wcześniej.
CEO Philippe Krakowsky podkreślił koncentrację na „równowadze między zdyscyplinowanym zarządzaniem kosztami a kontynuacją inwestycji w kompetencje wspierające wzrost klientów, szczególnie w danych, handlu i performance media”.
Równolegle holding przygotowuje integrację pokrywających się sieci. Po stronie IPG chodzi m.in. o McCann Worldgroup, FCB i MullenLowe, a po stronie Omnicomu o DDB, BBDO i TBWA. Finalne zielone światło ma dać jeszcze regulator w UE. Po połączeniu nowy podmiot wyprzedzi WPP pod względem przychodów.

CEO Omnicomu John Wren zapowiedział, że w trakcie targów CES w styczniu 2026 r. nastąpi ogłoszenie docelowej struktury i portfolio.
Omnicom prowadzi „rygorystyczny” przegląd marek agencji, spekuluje się o zmianach dotyczących sieci DDB. W wydanym oświadczeniu spółka podała: „Prowadzimy rygorystyczny i przemyślany proces, aby zapewnić najlepsze rozwiązania na przyszłość dla nas i naszych klientów. Ta myśl przyświeca wszystkim naszym planom.”










