W kampanii „Autyzm wprowadza w błąd” Bartłomiej Topa wcielił się w rolę osoby z autyzmem. Dziwnie zachowujący się aktor wystąpił w jednym z programów telewizji śniadaniowej oraz w codziennych sytuacjach: w metrze i sklepie. Pokazujące to nagrania szybko rozprzestrzeniły się w internecie, a media, m.in. portale plotkarskie, spekulowały o przyczynach takiego zachowania Topy. Dopiero po kilku dniach ujawniono, że cała akcja to mistyfikacja, której celem jest zwrócenie uwagi na problemy osób cierpiących na autyzm.
Kampanię na zlecenie Fundacji Synapsis przygotowała i przeprowadziła agencja PZL we współpracy z domami produkcyjnymi Papaya Films i Chimney Pot oraz domem mediowym Maxus. Akcja otrzymała Grand Prix oraz dwie złote nagrody w konkursie KTR (zobacz szczegóły). >>> Mumio, Natanek, autyzm, Kondrat, Facebook - złote reklamy z KTR 2012 (wideo)

Twórcy kampanii: copywriter: Weronika Majchrzak, Tomek Goldbaum-Wlaziński Fundacja Synapsis: Łukasz Kościuczuk, Olga Świeża, Joanna Grochowska reżyser: Tomek Goldbaum- Wlaziński aktor: Bartłomiej Topa operator: Jakub Giza











