Jak gazety zarabiają w internecie

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Ogłoszenia drobne są najbardziej popularną formą reklamy internetowej wśród firm. Podczas gdy inne sposoby na marketing internetowy wyglądają bardziej seksownie i szykownie, drobne są "jak dobra para dżinsów - niezbędne, podstawowe i stosunkowo niedrogie" - czytamy w raporcie firmy badawczej eMarketer.

Ta popularność drobnych ogłoszeń jest złym sygnałem dla prasy. Dlatego właśnie na amerykańskim rynku internetowym o ten typ ogłoszeń walczą wyspecjalizowane serwisy, jak np. Monster.com, HotJobs.com czy CareerBuilder.com oraz witryny internetowe zwykłych papierowych gazet. Spadek czytelnictwa oraz rywalizacja z internetem o taki segment jak ogłoszenia drobne powodują, że prasa codzienna cierpi w znacznie większym stopniu niż magazyny. Dane firmy Gartner/G2 wskazują, że o ile 20 proc. czytelników prasy twierdzi, że czyta gazety rzadziej niż kiedyś, o tyle w przypadku magazynów mówi tak 15 proc. ich czytelników. Dlatego dzienniki muszą znaleźć sposób na zatrzymanie swoich odbiorców, przyciągając ich m.in. do własnych stron w internecie.

Najbardziej popularnymi witrynami prasowymi w amerykańskiej sieci są serwisy "The New York Times" oraz "The Wall Street Journal". Z badań fokusowych przeprowadzonych przez Newspaper Association of America wynika, że najczęstszym powodem przeglądania internetowej wersji papierowego tytułu jest dodatkowe przeglądanie ogłoszeń. "Jest zatem jasne, że ogłoszenia drobne mogą generować zyski w przypadku witryn internetowych prasy lokalnej" - konkluduje David Haleramn, analityk eMarketera.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online