Jak korzystamy z internetu?

38 proc. Polaków korzysta regularnie z internetu. Kolejne 30 proc. bardzo chce mieć stałe łącze w domu - wynika z badania przeprowadzonego przez Ericssona.

kk-ericsson
kk-ericsson
Udostępnij artykuł:

Odsetek internautów w Polsce jest większy niż na Węgrzech i w Turcji, gdzie wynosi on odpowiednio 35 i 32 proc. W Rosji internautami jest tylko 17 proc. badanych. Jednak osób korzystających regularnie z internetu jest w Polsce nadal mniej niż na dojrzałych rynkach. W Wielkiej Brytanii wskaźnik ten wynosi 67 proc., w Niemczech 55 proc., a w Szwecji aż 92 proc.

W badaniu przyjęto, że internautą jest osoba, która co najmniej raz w tygodniu korzysta z sieci. W rzeczywistości jednak większość badanych robi to znacznie częściej. Codzienne używanie internetu deklaruje 27 proc. Polaków. Są to przeważnie osoby określane przez badaczy jako pionierzy, czyli   osoby szybko akceptujące nowinki techniczne i kreujące modę na technologie w swoich środowiskach.

Polacy najczęściej korzystają z sieci w domu. Dwie trzecie internautów deklaruje, że robi to przez łącze szerokopasmowe. Nie zaskakuje wniosek, że ci, którzy mają szybkie łącza, znacznie aktywniej korzystają z internetu niż pozostali. W grupie „broadbandowej” 70 proc. korzysta z wyszukiwarek, prawie tyle samo – z komunikatorów. Niemal 40 proc. ściąga pliki muzyczne, a ok. jedna trzecia pobiera filmy oraz ogląda i wysyła zdjęcia. Okazuje się również, że osoby, które mają do dyspozycji łącze szerokopasmowe, aktywniej korzystają nie tylko z internetu, ale także z komórki! Z badań wynika, że liderami w dostępie szerokopasmowym na polskim rynku nie są operatorzy z ofertą DSL (korzysta z nich 36 proc.), ale kablówki (64 proc).

Z badań jasno wynika, że internautów będzie szybko przybywało. 30 proc. wszystkich ankietowanych odpowiedziało, że co prawda nie ma w domu dostępu do sieci, ale jest zainteresowanych jej posiadaniem. Ponad dwie trzecie tej grupy jest przekonana, że będą korzystać z internetu codziennie!

Ericsson zbadał także, jakimi nowymi usługami internetowymi zainteresowani są Polacy. W pierwszej trójce najbardziej pożądanych usług znalazły się: telefonia wideo, telewizja na życzenie oraz połączenia głosowe przez internet za pomocą Skype`a i podobnych komunikatorów.

Badanie konsumenckie w Polsce zrealizował Ericsson Consumer&Enterprise Lab. Badacze w kwietniu 2006 r. przeprowadzili 1500 wywiadów osób w grupach wiekowych od 15 do 69 lat. Posłużono się zarówno metodą ilościową jak i jakościową. Wybrana grupa jest reprezentatywna dla 28 mln mieszkańców Polski. Podobne badania Ericsson przeprowadza corocznie w 11 krajach na czterech kontynentach. W 17 innych, w tym w Polsce, badania prowadzone są nieregularnie. Wnioski z raportu, dotyczącego naszego kraju ważne są w wyznaczaniu tendencji i trendów rynkowych przez dwa lata.

kk-ericsson
Autor artykułu:
kk-ericsson
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online