W sierpniu 2023 roku wśród widzów oglądających tylko naziemną telewizję cyfrową najpopularniejszym kanałem była TVP1 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl. Średni udział tej stacji w porównaniu do sierpnia 2022 roku zmniejszył się o 15,79 proc. i wyniósł 10,57 proc.
Wiceliderem była TVP2, która zanotowała udział na poziomie 10,21 proc., po spadku o 4,22 proc.
TVP Info na podium
Podium uzupełnia TVP Info, które miało wynik na poziomie 9,22 proc., po spadku o 3,07 proc.
Czwarte miejsce ze spadkiem udziału o 7,74 proc. do 7,84 proc. zajął Polsat. Czołową piątkę uzupełnia TVN, którego udział wzrósł o 3,34 proc. do 6,21 proc.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-telewizja-sierpien-tvp1-tvn-polsat-tvn24,7169487665460865a ##

Najwięcej zyskał kanał TVP Polonia, którego wynik względem sierpnia 2022 roku poszedł do góry o 934,15 proc. do 0,42 proc. Kanał w rankingu zajął miejsce 30. (po awansie z 31.).
Z kolei najwięcej straciła TVP Kultura, która w zestawieniu była 29. (po spadku z 25. lokaty). Jej wynik zmniejszył się o 47,35 proc. do 0,43 proc.
0,44 proc. udziału TVP Nauka
28. miejsce zajął nowy kanał - TVP Nauka, który nadaje od 3 października 2022 roku. Jego średni rynkowy udział w sierpniu br. wyniósł 0,44 proc.

Polsat na czele w 16-49
Wśród widzów w grupie 16-49 w sierpniu 2023 roku pozycję lidera oglądalności w DVB-T zajął Polsat. Stacja ze średnim udziałem na poziomie 8,41 proc. zanotowała, względem analogicznego okresu rok wcześniej, spadek o 6,64 proc.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/fakty-liderem-programy-informacyjne-piotr-krasko-kto-oglada-wiadomosci,7169487379146369a ##
Drugi był TVN, którego wynik zwiększył się o 1,53 proc. do 8,10 proc.
Podium uzupełnia TVP2 (6,60 proc., w dół o 14,70 proc.). Czwarta była Siódemka (6,05 proc., + 55,55 proc.), która awansowała z szóstej lokaty.

Nielsen Audience Measurement nie udostępnia danych o oglądalności TV Trwam, bo stacja nie podpisała umowy z instytutem.











