Jak się masz Facebooku?

Ile razy zapowiadano już koniec Facebooka? Jego popularność miała prysnąć jak bańka mydlana, przeminąć jak każda moda. Jakiś czas temu naukowcy z Uniwersytetu w Princeton zapowiedzieli nawet, że zgodnie z ich obliczeniami do roku 2017 portal straci 80% użytkowników. Tymczasem Facebook ma się dobrze, bardzo dobrze. Serwis opublikował właśnie swoje wyniki finansowe za pierwszy kwartał tego roku.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Styczeń, luty i marzec przyniosły portalowi przychód w wysokości 2,5 miliarda dolarów. Porównując go do tego, który Facebook osiągnął w analogicznym okresie rok wcześniej to sukces. Serwis odnotował bowiem wzrost o 72 %.

Oczywiście głównym źródłem przypływów finansowych są dla Facebooka reklamy, resztę przynoszą zaś rozmaite opłaty. Przychód z reklam stanowi ponad 90% ogółu, czyli 2,265 miliarda dolarów. Dla porównania, w pierwszym kwartale roku 2012 wynosił on „tylko” 872 miliony dolarów, a rok później 1,245 miliarda. W skali roku, Facebook zwiększył zatem przychody z reklam o 82 %. W ujęciu dwuletnim zaś ponad dwa i pół razy. Znaczącą rolę odgrywają dla Facebooka urządzenia mobilne. Reklamy wyświetlane na nich przyniosły prawie 60 % wszystkich przychodów w tym zakresie. Trendy rynkowe doskonale dostrzec można właśnie na Facebooku. Są wśród nich wzrost popularności i wydatków na reklamę mobilną, a także stanowiące już standard wykorzystanie w celach reklamowych portali społecznościowych. Dziś każda licząca się forma musi być na Facebooku. To bardzo istotne narzędzie komunikacji z klientamikomentuje Katarzyna Kołodziejczyk, Management Board Assistant GRUPA 365 NET.

Większy, niż w poprzednich okresach, był też zysk netto osiągnięty przez Facebooka. Wyniósł on 642 miliony dolarów, podczas gdy rok wcześniej 219 milionów, a w kwartale poprzedzającym badany 523 miliony.

Nieustannie rośnie też liczba aktywnych użytkowników portalu. W trzecim kwartale Facebook ocenił ją na 1,276 miliarda osób, z czego 30,5% stanowią użytkownicy z Azji, a ponad 22% ci pochodzący z Europy. Warto także wspomnieć, że rok temu aktywnych użytkowników portalu było o około 166 milionów mniej. Codziennie odwiedza Facebooka 802 miliony osób. Wzrosła znacząco też liczba tych, którzy korzystają z mobilnej wersji portalu. Aż 341 milionów osób wchodzi na Facebooka wyłącznie za pomocą urządzeń mobilnych.

GRUPA 365 NET

to innowacyjna grupa działająca w obszarze cross-marketingu zintegrowanego wpieranego najnowszymi osiągnięciami technologii w dziedzinie komunikacji PR.Proponujemy kompleksową obsługę 360 oraz doradztwo w obszarze strategii reklamy, marketingu, promocji i PR. Jesteśmy ekspertami działań online w sieci Internet - gdzie rozwijamy projekty o silnym potencjalne komercjalizacji.

NR1WINTERNECIE.pl

 to nasz adres www i miejsce, o które zabiegamy dla naszych klientów.

Więcej na: http://www.NR1wINTERNECIE.pl 

http://www.grupa365net.pl oraz http://www.facebook.com/grupa365net 

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele