Jak zdobyliśmy EURO 2012

Grupa Eskadra zrealizowała na zlecenie Sztabu Projektu Euro 2012 kampanię marketingową do organizacji piłkarskich Mistrzostw Europy.

kk
kk
Udostępnij artykuł:

Jednym z kryteriów ocenianych przez UEFA było społeczne poparcie dla organizacji mistrzostw w poszczególnych krajach. Eskadra miała przygotować kampanię, która gwarantowałaby wzrost poparcia społeczeństwa dla organizacji mistrzostw w Polsce i na Ukrainie – podano w komunikacie.

I etap kampanii trwał od października do grudnia 2006 roku i był skierowany do szerokiego grona odbiorców. Swoim zasięgiem kampania objęła teren całego kraju. Niektóre działania zostały skoncentrowane w 8 dużych miastach Polski.

Kampania objęła m.in. działania BTL i ambient media: „Bramki poparcia”, akcja „Post it”, akcja „Szaliki”, flagi sektorowe na stadionach, internet, działania ATL: prasa, outdoor, wsparcie PR, oprawa programowa TVP1, akcja w pociągach PKP i kasach biletowych, konkurs w mediach oraz konkurs rysunkowy w szkołach. Kampanię telewizyjną realizowała w tym okresie agencja Scholz & Friends, a działania PR Alert Media Communications. Wszystkim działaniom towarzyszyło hasło: „Wszyscy kibicujemy Euro 2012!”.

Bramki poparcia ­– na ulicach czterech polskich miast zostały ustawione tzw. „Bramki poparcia”. Wystarczyło przez nie przejść, by w symboliczny sposób oddać głos „ZA” organizacją mistrzostw w Polsce i na Ukrainie. Przez tydzień liczniki odnotowały ponad 700 tysięcy głosów.

Akcja „Post it” – w październiku w wielu miastach Polski zawisło dwa miliony charakterystycznych zielonych karteczek post-it. Umieszczone na nich były hasła wzywające do poparcia idei organizacji mistrzostw w Polsce oraz adres strony www.e2012.org, gdzie każdy mógł podpisać się pod tą inicjatywą. Po raz pierwszy w reklamie wykorzystano na masową skalę popularne w domach i biurach karteczki post-it.

Akcja „Szaliki” – to efektowny i widowiskowy event przeprowadzony na ulicach  stolicy. Osiem tysięcy specjalnie zaprojektowanych i wykonanych szalików promujących wspólną kandydaturę zostało rozdanych zaproszonym do akcji przechodniom. Warszawianie powiązali je w „łańcuch poparcia”, sięgający spod Kolumny Zygmunta aż po palmę na rondzie de Gaulla. Celem wydarzenia było stworzenie gigantycznego szalika, ale także zademonstrowanie społecznego poparcia dla polsko-ukraińskiej inicjatywy.

Drugi etap kampanii odbył się wiosną tego roku. Grupa Eskadra wraz z Ministerstwem Sportu przygotowała specjalny dodatek dotyczący Euro 2012, który ukazał się w Dzienniku i w Fakcie. Ponadto Eskadra przy współpracy ze stroną ukraińską przygotowała prezentację finałową w Cardiff. Agencja zajęła się także produkcją gadżetów oraz koordynacją eventów i działań PR. Współorganizatorem eventu finałowego na Bemowie była firma SOS Music.

kk
Autor artykułu:
kk
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"