Brama segmentowa zbudowana jest z połączonych ze sobą przegubowo paneli (zazwyczaj wykonanych ze stali, ale są również modele z płytą wykonaną z litego drewna), które poruszają się po specjalnych prowadnicach. Doskonale sprawdza się w każdych warunkach architektonicznych, gdyż wygląda elegancko i co najważniejsze: nie zajmuje dużo miejsca – ani na podjeździe, ani tym bardziej w garażu. Podczas otwierania płaszcz bramy podciągany jest bowiem do góry i chowa się pod sufitem. Może być obsługiwana ręcznie, ale najczęściej właściciele domów decydują się na wersje automatyczne. Każdy marzy bowiem o inteligentnym domu, a nowoczesne technologie dbają o nasz komfort i pozwalają oszczędzać czas. Warto podkreślić także, że brama, z uwagi na swoje gabaryty, stanowi mocno widoczny element w bryle budynku. Opłaca się zatem zakupić produkt nie tylko funkcjonalny i energooszczędny, lecz także piękny, aby mógł zdobić nasz dom i dodać mu charakteru. Producenci oferują coraz więcej ciekawych wersji wykończenia bram. Do wyboru mamy więc rozwiązania z gładką lub strukturyzowaną powierzchnią, w jednolitym kolorze czy z indywidualnym nadrukiem. Ogranicza nas zatem tylko wyobraźnia – własna lub projektanta.

Gładka czy strukturyzowana?
Najbardziej eleganckie są bramy o gładkiej powierzchni. Jednak wciąż bardzo popularne są bramy o powierzchni strukturyzowanej. Dlatego inwestorzy często poszukują właśnie takich rozwiązań. Płaszcz bramy może mieć dla przykładu fakturę naturalnego kamienia, która wygląda bardzo efektownie. W ten sposób możemy podkreślić piękno zarówno elewacji o klasycznym, jak i nowoczesnym charakterze – duże znaczenie ma w tym względzie wybór wybarwienia. Odcienie szarości sprawdzą się np. w projektach o minimalistycznym wyrazie, biele będą pasowały z kolei doskonale do stylu rustykalnego, piaskowe odcienie do klasycznego, a czerwień podkreśli zaś awangardowy styl budynku. Co więcej, strukturyzowana powierzchnia jest bardzo praktyczna. Dlaczego? Charakteryzuje ją bowiem duża wytrzymałość. Ewentualne zarysowania są mniej widoczne w porównaniu do produktów o gładkim wykończeniu, a więc nie musimy poświęcać wiele czasu na zabiegi pielęgnacyjne. Ciekawe bramy o wykończeniu łupka w dowolnym kolorze z palety RAL można znaleźć chociażby w ofercie firmy Hörmann. – Bramę Hörmann można teraz zakupić z powierzchnią tłoczoną w strukturze łupka, która nadaje bramie szczególnie atrakcyjny wygląd. Jest wytrzymała i łatwa w pielęgnacji. Brama z powierzchnią Slategrain to także dobry wybór dla inwestorów szukających niedrogich, a efektownych rozwiązań – tłumaczy Michał Simon, Dyrektor Sprzedaży, Hörmann.

Jeden kolor czy bogactwo barw w indywidualnym projekcie?
Najprostszym sposobem jest dobranie bramy pod kolor okien i drzwi zewnętrznych. Dzięki temu wszystkie elementy stolarki otworowej wyglądają spójnie i elegancko. Dla osób ceniących sobie oryginalne rozwiązania, to harmonijne połączenie może okazać się jednak zbyt nudne. W takim przypadku można postawić na kontrasty i mocne akcenty barwne. Nic nie stoi przecież na przeszkodzie, aby pokusić się o wybór bramy z indywidualnym nadrukiem – to może być dowolny obraz, który nam się podoba lub zdjęcie z rodzinnej kolekcji. Dla przykładu, miłośnik zabytkowych aut może zamówić bramę z legendarnym Garbusem, zwłaszcza jeśli dom jest utrzymany w klimacie retro. Ciekawie mogą wyglądać także wszelkie kwiatowe ornamenty w przypadku zamiłowania do stylu romantycznego czy wzory geometryczne, pasujące doskonale do nowoczesnych brył. – Firma Hörmann wprowadziła do swojej oferty, wykonywaną w technologii druku cyfrowego, powierzchnię Duragrain. Dzięki tej innowacyjnej, bardzo nowoczesnej metodzie możemy teraz samodzielnie zaprojektować niepowtarzalną, wyjątkową bramę. Taka – zaaranżowana według własnego pomysłu – brama to unikat, który zadziwiać będzie sąsiadów i gości, a nam przypominać na przykład krajobraz z wakacyjnej wyprawy – mówi ekspert Hörmann.

Brama garażowa wcale nie musi być nudna. Wystarczy wybrać ciekawą fakturę, nietypowy kolor czy oryginalny nadruk, aby odmienić zupełnie swój dom. Pamiętajmy jednak, aby zadbać o dobry montaż wybranego rozwiązania, tylko wtedy produkt zachowa wszystkie funkcje deklarowane przez producenta. Dodatkowo, niech piękna brama będzie też energooszczędna, a więc zapytajmy w sklepie sprzedawcę o jej parametr przenikania ciepła – im niższy, tym lepiej – i dla naszego portfela, i dla środowiska.
***
Partnerzy kampanii „DOBRY MONTAŻ– BUDUJESZ DLA POKOLEŃ”: Anwis, BFT, Deceuninck, FAKRO, Hörmann, Klimas Wkręt-met, Krispol, Metal-Plast, Pol-Skone, PORTA, Profix, Selena, Soudal, WIŚNIOWSKI. Patroni honorowi: Ministerstwo Klimatu i Środowiska, Ministerstwo Rozwoju i Technologii, Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Patroni merytoryczni: Instytut Techniki Budowlanej, EPPA (European Trade Association of PVC Window System Suppliers), Fundacja na Rzecz Efektywnego Wykorzystania Energii, Narodowa Agencja Poszanowania Energii, Polskie Stowarzyszenie Dekarzy. Patroni medialni: Budnet.pl, Budownictwo.co, „Buduj Energooszczędnie”, „Budujemy Dom”, „Dom Idealny”, „Dom szyty na miarę”, Drzwi21.pl, Ekobudowanie, „Ekspert Budowlany”, Kupdom.com.pl, „Kwartalnik OKNO”, „Ładny Dom”, Ładnydom.pl, „Manager Report”, „Monter Stolarki”, „Murator”, „Najciekawsze Projekty”, Obud.pl, Oknonet.pl, Pasywny-budynek.pl, „RBT Magazyn”, Receptynadom.pl, Stolarkabudowlana.eu, „Świat Szkła”, „Teraz Środowisko”.

Strona internetowa kampanii: dobrymontaz.com
Fanpage kampanii na Facebook’u: www.facebook.com/dobrymontaz/











