Jakie reklamy przykuwają uwagę w internecie?

Związane z zainteresowaniami użytkownika - na tego typu reklamynajwiększą uwagę zwracają internauci.

km
km
Udostępnij artykuł:

Tak wynika z badania przeprowadzonego przez firmę LightspeedResearch i organizację UK Internet Advertising Bureau (IAB UK),którego celem była analiza sposobu w jaki treści cyfrowych reklamwpływają na zainteresowania ich odbiorców, a także skutecznościróżnych formatów internetowej reklamy.

51 procent z 5.022 brytyjskich respondentów zapytanych o tokiedy zwracają uwagę na reklamy online, odpowiedziało, że wówczasgdy mają one związek z ich zainteresowaniami.

43 procent stwierdziło, że robią to wtedy gdy takie reklamy sądla nich użyteczne, 33 procent gdy informują o obniżkach cen, 16procent gdy dają nowe i/lub ekskluzywne informacje, 15 procent gdysą zabawne, a 9 procent gdy dodają coś do ich internetowegodoświadczenia. Z kolei 1/4 badanych stwierdziła, że w ogóle niezwraca uwagi na reklamy w sieci.

W niektórych przypadkach wyniki badania różniły się w zależnościod wieku respondentów. Przykładowo młodsze osoby wykazały większezainteresowanie specjalnymi ofertami cenowymi, nowymi informacjamii wartością rozrywkową reklam, podczas gdy dla starszych osóbważniejszy był związek z ich zainteresowaniami i użyteczność.

Z badania Lightspeed Research i IAB UK wynika również, żeniektóre formaty reklamy online są częściej zapamiętywane odinnych. Respondenci częściej potrafili sobie przypomnieć reklamytypu pop-up, banery, a także umieszczane w wyszukiwarkach i poczciee-mail, w porównaniu z reklamami typu pop-under oraz umieszczanymiw grach i serwisach społecznościowych.

źródło: eMarketer

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"