Juliusz Braun: spadną wpływy TVP z reklamy, wzrosną z abonamentu

Juliusz Braun, prezes Telewizji Polskiej, szacuje, że tegoroczne wpływy TVP z reklam będą niższe o 4 proc., natomiast wzrosną wpływy z abonamentu. Do końca listopada ub.r. stacja miała 150 mln zł straty, ale wynik finansowy za cały 2012 nie jest jeszcze znany.

pp
pp
Udostępnij artykuł:

- Grudzień był pozytywny - powiedział Braun o wyniku finansowym za ostatni miesiąc 2012 roku. Wynik za cały rok znany będzie w marcu, ponieważ wpływ na niego będzie mieć wiele czynników, czyli wycena stanu zapasów, rezerwy na nagrody jubileuszowe czy amortyzacja wartości niematerialnych (filmów). Prezes podkreślił, że na podstawie doświadczeń z lat ubiegłych należy sądzić, że strata za cały rok będzie wyższa niż te 150 mln zł po 11 miesiącach.

Braun przypomniał, że przyjęty przez zarząd spółki i jednogłośnie pozytywnie zaopiniowany przez radę nadzorczą plan finansowy na ten rok przewiduje wynik zerowy. Jednocześnie przyznał, że TVP liczy się ze spadkiem z wpływów reklamowych w tym roku o około 4 proc. (to efekt kryzysu na rynku reklamy). Według niego, nastąpić ma jednocześnie niewielki wzrost wpływów z abonamentu.

W 2011 roku Telewizja Polska zanotowała 88 mln zł straty netto.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"