K2 Internet nie porozumiała się z inwestorem. Chce mieć więcej klientów z zagranicy

Grupa K2 zakończyła rozmowy z potencjalnymi inwestorami. Nie zdecydowała się na sprzedaż swoich aktywów, uznając złożone jej oferty za niesatysfakcjonujące. Chce rozwijać się organicznie, zapowiada nowe projekty mające uzupełnić zakres jej usług oraz wzrost wpływów z zagranicy.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Przegląd opcji strategicznych Grupa K2 zaczęła jesienią 2016 roku. Podała wtedy, że zaczęła rozmowy z trzema potencjalnymi inwestorami strategicznymi zainteresowanymi jej segmentem agencyjnym i mediowym (obejmującymi spółki Agencja K2.pl, K2 TM, K2 Media, K2.pl i K2 Search). Od maja ub.r. negocjowała już tylko z jednym z potencjalnych inwestorów, a od października ub.r. - bez wyłączności. W drugiej połowie maja br. poinformowała natomiast, że otrzymała od inwestora branżowego ofertę kupna podmiotów stanowiących jej pion agencyjny i mediowy

W poniedziałek Grupa K2 podała, że zakończyła rozmowy z inwestorami. - Otrzymane w procesach przeglądu oferty na zbycie udziałów spółek segmentu agencyjnego i mediowego oraz spółki zależnej Oktawave zarząd emitenta ocenił jako niesatysfakcjonujące. Przejście przez te procesy pozwoliło jednak przebadać kierunki rozwoju rynku i przełożyć je na decyzje o dalszym wzroście głównych obszarów aktywności Grupy K2 w Polsce - napisała w komunikacie giełdowym.

Strategia rozwoju, niebawem nowe projekty

Jednocześnie firma opisała, jak w najbliższym okresie mają rozwijać się jej podmioty z segmentu agencyjnego i mediowego. Agencja K2 ma oferować treści marketingowe w różnych kanałach komunikacji: od telewizji, przez social media i serwisy internetowe, po boty w smartfonach.

- Strategia bazuje na założeniu, że skoro konsumenci płynnie przechodzą dziś od kontaktu z komunikacją marki do korzystania z usługi czy robienia zakupów, to firmom potrzebni są partnerzy, którzy potrafią budować spójne doświadczenie na każdym etapie tej ścieżki. Aby to było możliwe, agencja będzie dalej rozwijać szeroki zakres usług w oparciu o zespół 150 specjalistów. Portfolio agencji zostało podzielone na trzy obszary rozwijanie marek, tworzenie cyfrowych produktów oraz transformowanie biznesu - podała Grupa K2.

Agencja K2 Media pracuje obecnie nad swoim długoterminowym pozycjonowaniem i skupia się na marketingu precyzyjnym. - Trzy główne obszary rozwoju to: po pierwsze - zaawansowane usługi mediowe tj. zakup programatyczny, performance oraz search marketing, po drugie - rozwój własnej Platformy Zarządzania Danymi (DMP) oraz doradztwo w zakresie zarządzania danymi klientów, po trzecie - consulting obejmujący e-commerce, SEO czy analitykę webową - wyliczono w komunikacie.

Z kolei spółka Oktawave, oferująca usługi z zakresu chmury obliczeniowej, skupi się na uruchomieniu drugiego centrum danych. Ma to wzmocnić bezpieczeństwo przetwarzania danych, uznawane za największy walor firmy.

K2 Fabrity ma natomiast kontynuować rozwój organiczny w usługach produkcji oprogramowania na zamówienie oraz analityki, projektowania i wdrażania systemów wspierających procesy biznesowe. W komunikacie podano, że spółka dzięki zwiększeniu sprzedaży za granicą zatrudnia obecnie prawie 100 osób wyspecjalizowanych w dostarczaniu oprogramowania.

Grupa K2 zapowiada też, że uruchomi nowe przedsięwzięcia, które uzupełnią zakres oferowanych usług i zwiększą jej konkurencyjność. - Wzrost sprzedaży zagranicznej będzie kluczowym elementem poprawy rentowności, a blisko 400 osobowy zespół już teraz podejmuje skuteczną rywalizację z agencjami zagranicznymi - podkreśla firma.

Wzrost wpływów i 3,2 mln zł zysku

Głównymi akcjonariuszami Grupy K2 są jej były prezes Janusz Żebrowski (16,56 proc.), AGS A/S (12,82 proc.), TFI Opoka (8,12 proc.) oraz Andrzej Kosiński (7,46 proc.). W poniedziałek na zamknięciu sesji giełdowej za akcję spółki płacono 13,70 zł, co dawało kapitalizację wynoszącą 34,04 mln zł.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele