K2 przygotowała dla PKO Banku Polskiego najprostszy portal bankowy w Polsce

Agencja K2, w ramach stałej współpracy z PKO Bankiem Polskim, przygotowała serwis PKObp.pl. Serwisowi nadano zupełnie nowy wymiar. Wyróżnia go łatwość użytkowania, minimalizm i przejrzystość.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Tworząc nową stronę PKO Banku Polskiego autorzy postawili na odważne rozwiązanie. Projektując nowy wygląd poszukiwano formy, która dałaby użytkownikowi poczucie maksymalnej prostoty i wygody użytkowania - poczucie bezpieczeństwa. I tak, ilość informacji umieszczonych w serwisie zredukowano do minimum, postawiono na przejrzystość, bardzo oszczędne operowanie detalami i kolorem, który pojawia się tylko w obszarach wizerunkowych czy promocyjnych. Czysta, niemalże ascetyczna forma, pozwala maksymalnie wykorzystać potencjał nowej identyfikacji Banku. Tym samym strona główna nie onieśmiela, a raczej zachęca do dalszej interakcji i poszukiwania informacji. Projektując nawigację skorzystano z doświadczeń zdobytych przy projektowaniu urządzeń mobilnych, które wymuszają prostotę obsługi. Nawigację oparto o duże przyciski. Zrezygnowano z tradycyjnego, rozbudowanego menu. Nowatorskie podejście do nawigacji sprawia, że poruszanie się po serwisie jest odbierane jako intuicyjne i łatwe do przyswojenia. W wyborze produktu pomagają filtratory - narzędzia, które dopasowują ofertę do osobistych preferencji Klientów i pozwalają porównać produkty między sobą. Czysta forma serwisu sprzyja łatwemu przyswajaniu informacji.

- PKO Bank Polski, to bank, który posiada bardzo szeroką ofertę skierowaną do wszystkich grup klientów: młodzieży, osób starszych, firm i korporacji, po wyspecjalizowane produkty dla deweloperów i wspólnot mieszkaniowych, czy jednostek samorządów terytorialnych. Zaprojektowanie tak rozbudowanego portalu, było dużym wyzwaniem. – tłumaczy Maciek Lipiec, User Experience Director K2. - W branży finansowej brakuje innowacji. Większość serwisów bankowych jest do siebie podobna. Banki kopiują od siebie rozwiązania, ich serwisy są przeładowane informacjami, które przytłaczają użytkownika. Chcieliśmy pokazać nowe podejście do bankowości i stworzyć dla największego polskiego banku serwis, który będzie najprostszym portalem bankowym w Polsce. – dodaje Maciej Lipiec.  Projekt przebadano prowadząc testy zadaniowe na prototypie (testy usability) i eyetracking projektów graficznych na grupie ponad 100 klientów. Większość  badanych doceniło mimalistyczną formę i wysoko oceniło prostotę, przejrzystość i czytelność nowego serwisu.

Współpraca pomiędzy K2 a PKO Bankiem Poskim trwa od kwietnia 2011. W tym czasie wspólnie zrealizowano: kampanie sprzedażowe, projektowanie serwisu transakcyjnego dla dzieci SKO (http://sko.pkobp.pl/), serwis www dla raportu rocznego banku (http://www.pkobp.pl/raportroczny2011/).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu