Kampania na rzecz osób niepełnosprawnych

W Europejskim Dniu Protestu Przeciw Dyskryminacji Osób Niepełnosprawnych – 5 maja - ruszyła w Telewizji Polskiej oraz w kilku tytułach prasowych kampania reklamowa promująca ogólnopolską kampanię społeczną „Sprawni w pracy”, zainicjowaną przez Pełnomocnika Rządu ds. Osób Niepełnosprawnych – Leszka S. Zielińskiego oraz Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Celem kampanii jest zachęcenie pracodawców do zatrudniania niepełnosprawnych pracowników, a także namówienie samych niepełnosprawnych do prowadzenia aktywnego trybu życia i walki o prawo do realizacji zawodowej.

"Kampania reklamowa "Sprawni w pracy" ma pokazać, jak trudno osobom niepełnosprawnym, mimo czasem bardzo dobrego wykształcenia i niezbędnych umiejętności, znaleźć w Polsce pracę. W jednym ze spotów widzimy niepełnosprawnego chłopaka, który mimo, że spełnia wszystkie oczekiwania pracodawcy ma zerowe szanse na dostanie pracy, o którą się stara, gdyż nie ma ręki i nogi. W drugim obserwujemy niewidomą recepcjonistkę, która po krokach bezbłędnie poznaje wszystkich pracowników firmy. Może wydawać się to nieprawdopodobne - choć jest to historia z życia wzięta - dlatego zadajemy odbiorcom tej reklamy pytanie "Co jest dla Ciebie bardziej niesamowite? To, że Ania poznaje ludzi po krokach… czy to, że ma pracę?" - komentuje Piotr Pawłowski, prezes Stowarzyszenia Przyjaciół Integracji.

Spoty będą prezentowane w trzech falach emisyjnych na trzech antenach Telewizji Polskiej (TVP1,TVP2,TVP3). Drugim, równie ważnym, elementem kampanii medialnej są layouty prasowe. Ukażą się one w maju w Rzeczpospolitej oraz Gazecie Prawnej. Bohaterami reklam prasowych są znane wszystkim postaci literackie, będące osobami niepełnosprawnymi - kapitan Hook i Quasimodo. Zarówno Telewizja Polska, jak i Rzeczpospolita oraz Gazeta Prawna włączyły się w realizację kampanii na zasadzie współpracy i udostępniają dla jej celów czas antenowy oraz powierzchnię reklamową bezpłatnie.

Dotychczas w ramach kampanii wydano dwie pozycje książkowe: "Sprawni w pracy" oraz "Niepełnosprawny pracownik. Co pracodawca wiedzieć powinien". Zawierają one kompendium wiedzy, pomocnej zarówno osobom poszukującym pracy, jak i pracodawcom rozważającym możliwość zatrudnienia osób niepełnosprawnych. Ich wydanie było możliwe dzięki projektowi "Aktywność na rynku pracy. Program poradnictwa i szkoleń dla osób niepełnosprawnych", współfinansowanego ze środków programu Unii Europejskiej Phare, a realizowanego pod nadzorem Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Odbyła się również międzynarodowa konferencja poświęcona zagadnieniom nowych technologii w edukacji i w zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, połączona z panelem dyskusyjnym "Czy osoba niepełnosprawna może być dobrym pracownikiem? Za i przeciw". Istotnym elementem kampanii są szkolenia dla osób niepełnosprawnych "Aktywnie szukam pracy" oraz "Rozpoczynam własną działalność gospodarczą", które mają na celu przekonanie i przygotowanie osób niepełnosprawnych do funkcjonowania na rynku pracy.

Partnerzy kampanii:Pełnomocnik Rządu ds. Osób Niepełnosprawnych Leszek S. ZielińskiPaństwowy Fundusz Rehabilitacji Osób NiepełnosprawnychUrząd Miasta WrocławiaUrząd Miasta st. Warszawy

Partnerzy medialni kampanii:Telewizja PolskaRzeczpospolitaGazeta Prawna

Stale współpracujący partnerzy:Agencja Rowland CommunicationsDom mediowy StarlinkInstytut Monitorowania Mediów

Spoty i layouty przygotowała agencja reklamowa Leo Burnett Warszawa.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"