Koncesja naziemna Zoom TV przestanie obowiązywać 28 grudnia 2025 roku. Wtedy kanał rozrywkowy opuści ogólnopolski MUX-8. Grupa Kino Polska zdecydowała, że stacja skoncentruje się na dystrybucji kablowo-satelitarnej.
Analogiczną decyzję podjął TVN Warner Bros. Discovery. Pod koniec grudnia także kanał Metro opuści multipleks. Na ósmym multipleksie pozostaną telewizja WP, Nowa TV, Republika i wPolsce24.
Dlaczego Zoom TV stawia na hiszpańską koncesję?
Grupa Kino Polska jest też właścicielem koncesji satelitarnej Zoom TV, która wygaśnie 28 lipca 2026 roku. Nadawcy zainteresowani dalszym nadawaniem, powinni wystąpić o przedłużenie koncesji najpóźniej rok przed wygaśnięciem obowiązującej. Grupa Kino Polska takiego wniosku nie złożyła.

Nadawca zapowiedział, że będzie starał się o koncesję za granicą. Firma zaznaczyła, że zamierza "wykorzystać możliwości, jakie niesie szersza dystrybucja międzynarodowa, wspierająca dalszy rozwój i umacnianie marki Zoom TV zarówno w Polsce, jak i za granicą". Nie podano wówczas, w jakim kraju stacja wystąpi o koncesję.
Z bazy usług audiowizualnych MAVISE prowadzonej przez Europejskie Obserwatorium Audiowizualne wynika, że Zoom TV posiada już nie tylko koncesje wydane przez polską KRRiT, ale także licencje hiszpańskiego regulatora CNMC. W jego kompetencjach są nie tylko usługi audiowizualne, ale też telekomunikacyjne, pocztowe czy transportowe.
Na podstawie hiszpańskiej koncesji nadają też polskojęzyczne wersje kanałów Disneya (Disney Channel, Disney Jr., Disney XD, National Geographic, Nat Geo People, FX i FX Comedy), a także niektóre stacje Grupy Kino Polska (Filmbox Premium, Filmbox Extra, Filmbox Action, Filmbox Family, Filmbox Arthouse, Gametoon, Kino TV).

W przeszłości KRRiT karała kanały Grupy Kino Polska, m.in. po emisji brytyjskiej edycji "Magii nagości" w Zoom TV (sąd uchylił jedną z kar). Jeśli KRRiT otrzymuje skargi na kanały z koncesjami w Czechach, Hiszpanii czy Holandii, to przekazuje je do regulatorów z tych państw.
Kilka lat temu hiszpański regulator nie wymierzył kary wobec polskiej wersji Fox Comedy (obecnie FX Comedy). Z Warszawy wpłynęła skarga o obrazie uczuć religijnych w serialu animowanym "Family Guy", którego bohaterowie żartowali m.in. z Jezusa. CNMC uznał, że produkcja mogła budzić niesmak katolików, ale wolność słowa i prawo do satyry mają nadrzędne znaczenie.











