Kino Świat, Aflofarm i USP więcej na reklamy w I półroczu - ostro w dół Unilever (TOP 10)

W I połowie br. cennikowe wydatki reklamowe (bez internetu) Kina Świat były ponad cztery razy wyższe niż rok wcześniej, a Aflofarmu Farmacji Polska i USP Zdrowie - o ponad 40 proc. wyższe. Za to spadek o prawie jedną trzecią zanotował Unilever Polska.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Od stycznia do czerwca br. cennikowe wydatki reklamowe (bez uwzględnienia rabatów) w mediach innych niż internet wyniosły 13,88 mld zł, o 558,2 mln zł więcej niż rok wcześniej, co oznacza wzrost o 4,2 proc. - wynika z danych Kantar Media opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Przypomnijmy, że w I kwartale br. faktyczna wartość całego polskiego rynku reklamowego wyniosła, według szacunków Starlinka, 1,59 mld zł, o 0,9 proc. więcej niż rok wcześniej (zobacz szczegóły), natomiast ZenithOptimedia prognozuje, że w całym br. zwiększy się o 1,8 proc. (więcej na ten temat).

Zdecydowanie największym marketerem niezmiennie jest Aflofarm Farmacja Polska. W I połowie br. jego cennikowe wydatki wyniosły 624,4 mln zł, o 199,2 mln zł więcej niż rok wcześniej (to wzrost o 46,8 proc.). Ponad dwa razy mniej niż Aflofarm przeznaczył na reklamę Orange Polska - jego inwestycje były o 68,6 mln zł większe (to 30,2 proc. w górę) niż budżet PTK Centertel w I półroczu ub.r.

Z kolei cennikowe wydatki dystrybutora filmowego Kino Świat wzrosły w skali roku ponad czterokrotnie - z 61,7 mln zł do 261,9 mln zł. Procter & Gamble Polska przeznaczył na reklamy o 42,5 mln zł więcej niż rok wcześniej (wzrost o 20,7 proc.), Lidl Polska - o 62,4 mln zł więcej (36,1 proc. w górę), a USP Zdrowie - o 59 mln zł więcej (43,7 proc. w górę).

Niewielkie wzrosty zanotowały P4, operator sieci telekomunikacyjnej Play (o 7,9 mln zł, czyli 4,5 proc.) oraz Ferrero Polska (o 12,6 mln zł, czyli 8 proc.). Natomiast budżet L’Oréal Polska zmalał o 4,9 mln zł (to 2,8 proc. w dół).

Z kolei cennikowe wydatki Unilever Polska były aż o 87,6 mln zł mniejsze niż rok wcześniej, co oznacza spadek o 32,9 proc.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu