Jak pokazują dane Nielsen Audience Measurement przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl, średnia widownia odcinków telenoweli pokazanych w okresie od 3 do 26 września br. wyniosła 2,03 mln osób, a udział TVP1 ukształtował się na poziomie 20,56 proc. wśród wszystkich widzów oraz 13,25 proc. w grupie komercyjnej 16-49.
W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej obyczajowa produkcja straciła 280 tys. widzów. Wówczas średnia widownia „Klanu” wyniosła 2,31 mln oglądających przy udziale na poziomie odpowiednio 24,46 proc. i 16,11 proc. Wtedy serial był emitowany o godz. 17.50.
TVP1 w czasie emisji produkcji jest liderem rynku telewizyjnego. Na drugim miejscu plasuje się Polsat, nadający w tym paśmie końcówkę „Dlaczego ja?” oraz „Pierwszą miłość”, co daje mu 17,25 proc. udziału. Trzecia jest TVP2 („Panorama”; 12,39 proc.), a czwarta - TVN (końcówka „Szpitala” i „Wawa Non Stop”; 8,44 proc.).

W grupie komercyjnej (16-49) Jedynka zajmuje drugą pozycję za Polsatem. Za nią plasują się TVN i Dwójka.
Oglądalność „Klanu” na tle konkurencji
Najnowszy sezon „Klanu” pokazywany jest w TVP1 od poniedziałku do czwartku o godz. 17.55.











