Oferta obejmie wyłącznie istniejące akcje zwykłe Canal+ Polska należące obecnie do dwóch akcjonariuszy mniejszościowych: TVN Media wchodzącego w skład amerykańskiego koncernu Discovery (ma 32 proc. akcji Canal+) i Liberty Global Ventures Holding z koncernu Liberty Global (ma 27 proc. akcji).
Natomiast większościowym akcjonariuszem Canal+ Polska pozostanie Groupe Canal+, mająca obecnie ok. 51 proc. akcji. - Spółka oczekuje, że Groupe Canal+ będzie nadal sprawować bezpośrednią kontrolę nad Spółką, a tym samym, że Vivendi SE pozostanie ostatecznym podmiotem dominującym oraz ostatecznym akcjonariuszem sprawującym kontrolę nad spółką - podkreślono w komunikacie.
Canal+ Polska swój prospekt złożył w KNF w lipcu br.
Akcje dla inwestorów instytucjonalnych i indywidualnych
Debiut giełdowy Canal+ Polska będzie się składać z oferty publicznej skierowanej do inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych w Polsce, jak również z oferty dla kwalifikowanych nabywców instytucjonalnych w Stanach Zjednoczonych realizowanej na podstawie amerykańskiej Reguły 144A oraz oferty skierowanej do wybranych inwestorów instytucjonalnych spoza Stanów Zjednoczonych i Rzeczypospolitej Polskiej, spełniających wymogi amerykańskiej Regulacji S.

Canal+ Polska swój prospekt emisyjny, ze szczegółami dotyczącymi oferty dla inwestorów, upubliczni we wtorek rano.
- Cieszymy się z zatwierdzenia prospektu emisyjnego i tym samym możliwości rozpoczęcia pierwszej oferty publicznej Canal+ Polska S.A. - skomentowała prezes firmy Edyta Sadowska.
- Dzięki atrakcyjnej treści programowej i dbałości o satysfakcję klientów jesteśmy preferowanym dostawcą rozrywki z segmentu premium na polskim rynku, a nasza baza klientów stale rośnie. Jesteśmy dobrze przygotowani do wykorzystania możliwości związanych z upowszechnianiem się nowych technologii w Polsce. Chcemy m.in. rozwijać usługę Canal+ (OTT), poprzez pozyskiwanie nowych widzów i rozszerzenie oferty dla dotychczasowych klientów platformy DTH. Cieszymy się, że w kolejnym etapie naszego rozwoju będą mogli uczestniczyć nowi akcjonariusze - dodała.

Rolę globalnych współkoordynatorów i współzarządzających księgą popytu będą pełnić BofA Securities i J.P. Morgan Securities, a rolę współprowadzącego księgę popytu i firmy inwestycyjnej - biuro maklerskie Santander Bank Polska.
Po przeprowadzeniu oferty pozostałe akcje należące do obecnych właścicieli Canal+ Polska mają zostać objęte tzw. umową lock-up ograniczającą możliwość ich sprzedaż (nie podano, na jak długi okres).
W br. wzrost wpływów i zysku
W drugiej połowie października Canal+ Polska w komunikacie prasowym podał podstawowe dane finansowe z pierwszej połowy br. Przychody firmy w ujęciu organicznym zwiększyły się rok do roku o 2,8 proc.
Z kolei zysk EBITA poszedł w górę ze 124 do 163,1 mln zł, a zysk EBITDA - ze 195,7 do 254,5 mln zł. Firma uzasadniła to stałą optymalizacją kosztów działalności operacyjnej.

- Uważamy, że Spółka może zaoferować inwestorom dużą zdolność do generowania znacznych przepływów pieniężnych i atrakcyjne możliwości rozwoju, co potwierdzają wyniki Canal+ Polska: w latach 2017–2019 wzrost przychodów CAGR wyniósł 3,3 proc., a konwersja gotówki w 2019 roku sięgała 60,3 - dodała Edyta Sadowska.
Canal+ Polska ma 2,7 mln klientów
- Spodziewamy się, że biznes satelitarny utrzyma obecny poziom lub nieznacznie skurczy się, natomiast będziemy rosnąć w OTT" - powiedziała PAP Biznes Edyta Sadowska w zeszłym tygodniu.
Canal+ Polska jest dostawcą płatnej telewizji i drugim największym dystrybutorem pakietów płatnej telewizji w Polsce, z udziałem w rynku na poziomie 21 proc. Grupa posiadała na koniec czerwca około 2,7 mln abonentów we wszystkich liniach biznesowych.
W maju tego roku firma uruchomiła usługę telewizji internetowej w tzw. modelu OTT (usługi audowizualne świadczone za pośrednictwem internetu).

"To świeży produkt, w którym łączymy telewizję na żywo z modelem sVOD, w ramach którego dajemy klientom dostęp do ponad 30 tys. programów - filmów, seriali, dokumentów, programów dla dzieci i wielu innych. Ten produkt jest na krzywej wzrostu i jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników sprzedaży, są one zgodne z naszymi oczekiwaniami” - powiedział Sadowska.
„Patrząc na trendy rynkowe, pokrycie kraju siecią światłowodową oczywiście będzie rosnąć, co przełoży się na dalszy wzrost popularności serwisów OTT i IPTV. Dzięki własnej platformie OTT chcemy również skorzystać na tym trendzie. Penetracja rynku serwisami OTT w najbliższym latach – według prognoz – ma wzrosnąć z 14 proc. w 2019 roku do 30 proc. w ciągu pięciu lat" - dodała.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/canal-polska-wycena-na-2-73-3-02-mld-zl-debiut-giedlowy-jaka-cena-akcji-opinie,7170446485980801a ##

Jak powiedziała prezes, Canal+ Polska chce dzięki ofercie telewizji internetowej zainteresować swoimi usługami klientów z dużych miast, gdzie grupa nie jest w dużym stopniu obecna, oraz klientów naziemnej telewizji cyfrowej, którzy nie korzystają jeszcze z oferty płatnej telewizji, jak również klientów konkurencyjnych serwisów internetowych. Odpowiedzią grupy na konkurencję w segmencie OTT jest agregowanie na własnej platformie serwisów innych graczy, takich jak m.in. Netflix czy HBO.
Płatna telewizja stabilna w czasie pandemii
Firma liczy na utrzymanie w przyszłości obecnej bazy klientów usług satelitarnych.
"Liczymy, że uda nam się na długo zatrzymać naszych klientów DTH (usług satelitarnych - PAP) – oferując im nowe rozwiązania, tak by korzystali nie tylko z oferty satelitarnej, ale również OTT, w ramach oferty ‘TV everywhere’, co już nastąpiło. To utrzyma tych klientów w naszym ekosystemie i zapewni im najlepsze doświadczenia" - powiedziała prezes.

Spółka stawia w segmencie satelitarnym na oferowanie klientom droższych, bogatszych pakietów. "Pokazaliśmy już w przeszłości, że umiemy to robić poprzez strategię tzw. upsell. Chcemy też współpracować z innymi graczami rynkowymi, którzy posiadają sieć światłowodową oraz kablową i sprzedawać za ich pośrednictwem nasze usługi OTT i IPTV" - powiedziała szefowa Canal+ Polska.
Trendami, które - zdaniem Sadowskiej - będą w nadchodzących latach wspierały biznes grupy są: rosnące PKB Polski i zwiększające się wydatki Polaków na rozrywkę oraz inwestycje w rozwój sieci światłowodowej i sieci mobilnej w technologii 5G.
Zarząd grupy podał w rozmowie z PAP, że podstawowy biznes, sprzedaż płatnej telewizji, w trakcie pandemii zachowuje się dobrze, a baza klientów rośnie.
"Widzimy większe wykorzystanie naszych usług ze strony klientów, co wpływa na wzrost ARPU i stabilność naszej bazy klientów, czyli stabilny wskaźnik odejść, churn" - powiedziała prezes.
"Nasza baza klientów rośnie stale od kilku lat, zarówno porównując lata 2017-2019 jak i poprzednie okresy. W pierwszej połowie 2020 roku również odnotowaliśmy wzrost w porównaniu z analogicznym okresem 2019 roku pomimo pandemii. Nasz wzrost jest m.in. efektem rekordowo niskiego wskaźnika odejść oraz sprzedaży coraz większej liczby pakietów OTT i IPTV" - dodał wiceprezes Frederic Berardi.
Berardi poinformował, że działalność spółki zależnej Kino Świat - posiadającej ok. 20 proc. udziałów w rynku dystrybucji kinowej filmów - jest bardziej dotknięta skutkami pandemii niż podstawowy biznes grupy. Canal+ Polska przejęło większościowe udziały w Kino Świat w ubiegłym roku.
"Od ponownego otwarcia kin nasza firma wprowadziła do kin między innymi ’25 lat niewinności’, które zanotowało dobre wyniki frekwencji. Zmniejszenie dotychczasowego limitu miejsc w kinach do 25 proc. będzie miało jednak negatywny wpływ na sprzedaż biletów, będziemy to obserwować w kolejnych miesiącach. Nie spodziewamy się jednak, żeby była to trwała sytuacja – gdy pandemia się skończy ludzie wrócą do kin" - powiedział PAP Biznes Berardi.
"Chcemy grać jedną z głównych ról w odbudowie rynku kinowego w Polsce po pandemii – chcemy utrzymać mocną pozycję na rynku dystrybucji kinowej oraz produkcji polskich treści" - dodał.
Grupa Canal+ otwarta na akwizycje
Grupa jest otwarta na akwizycje. - Uważamy, że inwestowanie w podmioty świadczące usługi podobne lub komplementarne w stosunku do produktów i usług grupy Canal+ Polska łącznie z całym łańcuchem wartości (produkcja treści programowych i dystrybucja) oraz nowe rozwiązania technologiczne (np. rozwój wewnętrznej infrastruktury zarządzania dostawą własnych treści programowych, rozwój nowej platformy szyfrowania i multipleksowania lub rozwój technologii dekoderów na podstawie nowoczesnych technologii) powinny umożliwić grupie dalszy rozwój, wzmacniając jej pozycję konkurencyjną na rynku płatnej telewizji w Polsce, jednocześnie wzmacniając markę - informuje Sadowska.
Prezes podała, że spółka celuje w dalszy wzrost zarówno przychodów jak i EBITDA.
Edyta Sadowska funkcje prezesa i dyrektora generalnego Canal+ Polska objęła w połowie ub.r. Natomiast w październiku z funkcji wiceprezesa ds. marketingu platformy zrezygnował Jacek Balicki, jego obowiązki przejęli pełniący funkcje dyrektorskie Joanna Kloskowska i Grzegorz Skowron-Moszkowicz.
Jednocześnie firma po uzyskaniu zgody UOKiK-u kupiła 70 proc. udziałów Kina Świat i wprowadził swoich menedżerów do władz tej firmy.
W ub.r. spółka zanotowała 2,29 mld zł skonsolidowanych przychodów sprzedażowych i 88,12 mln zł zysku netto. Rebranding nc+ na Platformę Canal+ spowodował odpisanie 81 mln zł z wartości marki n. Firma swoim akcjonariuszom wypłaci 115,3 mln zł dywidendy.
Wiosną br. Canal+ Polska uruchomił dwa serwisy VoD dostępne dla wszystkich internautów: Canalplus.com działający w modelu subskrypcyjnym (z filmami, programami i streamingiem 76 stacji tv) oraz Premiery Canal+, w którym można wypożyczać pojedyncze filmy.











