Koalicja Obywatelska promuje się z hasłem „#SilniRazem”. PiS wytyka hejt, rzeczniczka Lewicy krytykuje, Lis mobilizuje

Koalicja Obywatelska zainaugurowała nową odsłonę swojej kampanii wyborczej pod hasłem „#SilniRazem”. Za przyjęcie tego sloganu krytykują KO zarówno PiS, jak i rzeczniczka SLD Anna Maria Żukowska, natomiast podchwycił go Tomasz Lis. Od łącznia sloganu z jej plakatami wyborczymi odcięła się Małgorzata Kidawa-Błońska, kandydatka KO na premiera.

jk
jk
Udostępnij artykuł:

Celem nowej akcji jest zachęcenie obywateli do wspierania kampanii wyborczej opozycji. - Ruszamy dzisiaj busem, uruchamiamy infolinię i zachęcamy wszystkich ludzi dobrej woli, żeby się do nas zgłaszać, żeby wspólnie działali w kampanii - zapowiedział w poniedziałek Krzysztof Brejza, szef sztabu wyborczego Koalicji Obywatelskiej.

Jako główny slogan ogłoszono tag „#SilniRazem”. Funkcjonuje on na Twitterze od dłuższego czasu, oznaczano nim także wpisy mocno krytyczne wobec obecnej władzy.

PiS zarzuca „systemowy hejt”

Na nowe hasło wyborcze KO natychmiast zareagowało Prawo i Sprawiedliwość, twierdząc, że kryje ono „systemowy, obrzydliwy, wulgarny hejt”. Szef KPRM Michał Dworczyk i zastępca rzecznika PiS Radosław Fogiel podczas spotkania prasowego zaprezentowali slajdy z wulgarnymi wpisami z Twittera opatrzonymi hasztagiem „#silnirazem”.

- Jedyną pozytywną rzeczą, którą można powiedzieć, to to, że Platforma Obywatelska stanęła w prawdzie. Ale jak ma się to do tych apeli o współpracę a nie o kłótnie? Jak ma się to do apelowania, aby w języku debaty publicznej nie było hejtu? - mówił Michał Dworczyk, nawołując Małgorzatę Kidawę-Błońską do odcięcia się od „hejterskiej grupy trolli”.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/wybory-koalicja-obywatelska-malgorzata-kidawa-blonska-oglasza-program-wyborczy-likwidacja-abonamentu-rtv-darmowy-internet-dla-mlodych,7170846942217857a ##

Kandydatka KO na premiera poprosiła, by PiS nie łączył jej plakatów z nowym hasłem całej akcji. - Chciałabym przede wszystkim poprosić przedstawicieli PiS, by na moim billboardzie, który wszyscy znają, nie umieszczali hasztagu #silnirazem, bo tego hasztagu na moim billboardzie nie ma, a na konferencji na Nowogrodzkiej tak został zaprezentowany. Więc bardzo proszę, by nie zmieniać mojego billboardu - powiedziała Kidawa-Błońska.

Rzeczniczka Lewicy: przejęcie obywatelskiego hasztagu

Przeciwko akcji zaprotestowali też politycy lewicy. - To niedopuszczalne przejęcie obywatelskiego hasztaga przez jeden komitet wyborczy. Zawłaszczenie wspaniałej ponadpartyjnej akcji i wykorzystanie osób, które przecież nie popierają tylko KO, do generowania zasięgu jednemu tylko komitetów - napisała na Twitterze rzeczniczka prasowa Lewicy Anna-Maria Żukowska.

- Przestałem wierzyć (a wierzyłem przez chwilę) że Silni Razem to obiektywna platforma opozycji. A okazało się że to tylko Platforma. A szkoda - skomentował Włodzimierz Czarzasty, szef SLD.

Publicyści krytyczni, Lis mobilizuje

Slogan „#SilniRazem” komentowali też na Twitterze dziennikarze. - Jeśli grupka #SilniRazem ma ochotę przekonać kogokolwiek do poparcia opozycji, to sugerowałbym zapanowanie nad standardami kultury i języka. Tępawe i chamskie twiciki zdają mi się mocno kontrskuteczne - stwierdził Konrad Piasecki z TVN24.

Zdaniem Marcina Makowskiego z WP.pl i „Do Rzeczy” akcja Koalicji Obywatelskiej wygląda na sabotaż. - Urządzić z grupy agresywnych i często wulgarnych osób twarz ostatniej prostej kampanii. Przecież to wygląda jak sabotaż - napisał.

- To co #KoalicjaObywatelska  zafundowała sobie za sprawą #SilniRazem pokazuje, że sztabowcy PO niczego się nie nauczyli przez te 4 lata. Koncertowa klapa - ocenił Andrzej Gajcy z Onetu.

Nowy slogan KO szybko podchwycił natomiast Tomasz Lis, redaktor naczelny „Newsweek Polska”. - #SilniRazem - zależy Wam na kraju i nie zamierzam się mądrzyć ani dawać rad. Raczej proszę. 1. Bądźcie na „tak”. 2. Jak krytycznie, to nie wulgarnie. 3. Pamiętajcie - RAZEM! 4. Uwaga na prowokatorów - napisał na Twitterze.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK

Tylu Polaków korzysta z gazetek promocyjnych przed zakupami w sklepie

Tylu Polaków korzysta z gazetek promocyjnych przed zakupami w sklepie

Nowy świąteczny spot Jakdojade

Nowy świąteczny spot Jakdojade

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie
Materiał reklamowy

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie

Przedpremierowe pokazy filmu "SONG SUNG BLUE" już 25 grudnia

Przedpremierowe pokazy filmu "SONG SUNG BLUE" już 25 grudnia