Od niedawna członkami SPR mogą zostać również firmy powiązane kapitałowo lub osobowo z agencjami reklamowymi, pod warunkiem podpisania Deklaracji Transparentności. Creators Tribe to drugi – po 9Production – dom produkcyjny działający w strukturze agencji, który przystąpił do SPR na takich zasadach.
– Rynek marketingowy się zmienia, a wraz z nim pojawiają się różne modele działania firm produkcyjnych. Jako organizacja branżowa dostrzegamy te zmiany i reagujemy na nie z myślą o zachowaniu przejrzystych zasad współpracy. Dlatego zdecydowaliśmy się otworzyć SPR również na domy produkcyjne działające w strukturach agencji – pod warunkiem podpisania Deklaracji Transparentności. Uważamy, że wspólne reguły dla wszystkich uczestników rynku to warunek uczciwej konkurencji i trwałego zaufania w branży – podkreśla Arleta Robinson, prezeska SPR.

Deklaracja Transparentności została opracowana przez Stowarzyszenie w celu zapewnienia uczciwych zasad udziału w przetargach na produkcję. Odnosi się do sytuacji, w której agencja reklamowa tworzy kreację, a powiązany z nią dom produkcyjny bierze udział w postępowaniu przetargowym na realizację projektu. Dokument zobowiązuje takie podmioty do zachowania bezstronności i przejrzystości wobec niezależnych oferentów.
Stowarzyszenie zrzesza 32 firmy
– Creators Tribe to połączenie kreatywności, innowacji i głębokiego, plemiennego poczucia wspólnoty. Jesteśmy digital i AI natives, ale równie mocno wierzymy w przejrzystość zasad, na których opiera się cała branża. Dlatego dołączenie do SPR było dla nas naturalnym wyborem — bo w świecie fragmentacji uwagi i rosnących oczekiwań odbiorców wspólne standardy są fundamentem jakości oraz zaufania – mówi Agnieszka Machniewicz, head of production w Creators Tribe.

Stowarzyszenie Producentów Reklamowych to najliczniejsza organizacja w Polsce, reprezentująca środowisko producentów filmów reklamowych (zrzesza 32 firmy). Prowadzi szereg działań edukacyjnych i branżowych, w tym m.in.: CRAFTY SPR Awards, nagrody przyznawane za najwyższej jakości rzemiosło w filmach reklamowych.











