Koncern Volkswagen sprzedał w 2015 roku 9,93 miliona samochodów

W 2015 roku koncern Volkswagen przekazał klientom na całym świecie ponad 9,93 miliona samochodów.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

„Prawie dziesięć milionów sprzedanych aut to w obliczu utrzymującej się trudnej sytuacji na niektórych rynkach, a także ze względu na sprawę z silnikami diesla trwającą od ostatniego kwartału 2015 roku, świetny wynik”, powiedział Matthias Müller, Prezes Zarządu Volkswagen AG. Müller dodał: „Na sprzedaży aut naszego koncernu mocno odbiła się trudna sytuacja na rynkach w Brazylii i Rosji, za to w Europie sprzedaż wzrosła. Także w całym regionie Ameryki Północnej i w USA odnotowaliśmy dalszy wzrost”. W roku 2016 wyzwania, według Müllera, nie będą mniejsze. „Z jednej strony, jako koncern działający na całym świecie nadal będziemy konfrontowani z trudną sytuacją na wielu rynkach, z drugiej zaś chcemy przygotować i przygotujemy koncern na wyzwania, jakie niesie przyszłość”. Oznacza to nie tylko konieczność przezwyciężenia kryzysu, lecz przede wszystkim dokonanie zasadniczych zmian w koncernie. Müller stwierdził dalej: „Pracujemy teraz nad naszą „strategią 2025”, która dla mnie jest najważniejszym krokiem na drodze ku uczynieniu Volkswagena nowoczesnym przedsiębiorstwem”.

W minionym roku w regionie Europy Zachodniej nowy samochód koncernu Volkswagen odebrało 3,43 miliona klientów, oznacza to wzrost o 4,8%. Sprzedaż w Niemczech do końca roku rozwijała się pozytywnie (+ 4,0%). Koncern Volkswagen odnotował także wzrosty na innych rynkach Europy Zachodniej – przede wszystkim w Hiszpanii (+16,1%) oraz we Włoszech (+8,8%). Na rozwój w Europie Środkowej i Wschodniej nadal niekorzystny wpływ miała sytuacja w Rosji (- 36,8%). W Polsce zarejestrowano 96.276 samochodów marek zrzeszonych w Grupie Volkswagena. To o 8423 auta więcej niż w 2014 roku, co przekłada się na wzrost o 9,59%. Łącznie w całym regionie Europy po raz pierwszy w ciągu jednego roku sprzedano ponad 4 miliony samochodów koncernu Volkswagen.

W 2015 roku przedsiębiorstwo odnotowało również wzrost w Ameryce Północnej, gdzie zbyt znalazło 931.800 aut. Najwięcej, bo 607.100, sprzedano w USA, co oznacza wzrost o 1,2%. W kryzysowym regionie Ameryki Południowej sprzedaż nadal malała (-29,8%). Najbardziej odbił się na niej spadek sprzedaży w Brazylii, w której nabywców znalazło 389.900 samochodów. W regionie Azji i Pacyfiku w ciągu 12 miesięcy sprzedano 3,93 miliona aut. Z tej liczby w Chinach, które są dla koncernu największym pojedynczym rynkiem, zbyt znalazło 3,55 milionów samochodów. 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"