W newsletterze skierowanym do klientów Hyundai Motor Poland opisuje, że wskutek ataku naruszone mogły zostać „dane kontaktowe (takie jak e-maile, adresy i numery telefonów), dane o miejscu i dacie urodzenia, nagrania rozmów z konsultantami Call Center, dane pojazdów (takie jak numery VIN) naszych klientów”. - Nie zostały naruszone żadne dane finansowe ani numery identyfikacyjne PESEL czy numery dowodów osobistych naszych klientów - zaznacza.
Firma zapewnia, że podjęła działania natychmiast po tym, jak została poinformowana o sprawie. - Zaangażowaliśmy czołowych specjalistów ds. bezpieczeństwa cybernetycznego oraz naszych prawników, którzy pomogli nam w zarządzaniu incydentem. Niezwłocznie poinformowaliśmy również Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Wśród różnych wdrożonych środków bezpieczeństwa zablokowaliśmy zaatakowany serwer i trwale usunęliśmy go z sieci - wylicza.

- Kontynuujemy współpracę z naszymi zespołami IT, aby zapewnić utrzymanie wysokiego standardu bezpieczeństwa naszych systemów - dodaje koncern.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/wyludzenie-danych-przez-hakera,7169670564661377a ##
Chociaż nie ma dowodów, że dane zostały użyte na potrzeby oszustw, zachęca klientów do „przestrzegania zasad dobrej praktyki i zwrócenia uwagi na wszelkie próby kontaktu za pośrednictwem poczty elektronicznej, poczty i/lub wiadomości tekstowych, które mogą wydawać się pochodzić od Hyundai Poland lub innych podmiotów Hyundai Motor Group”.
- W szczególności zalecamy unikanie klikania w jakiekolwiek zawarte w nich linki. Jak zawsze, mogą Państwo skontaktować się z nami bezpośrednio w celu weryfikacji lub uzyskania wsparcia. W tym celu utworzyliśmy dedykowany kanał, z którym można się skontaktować pod adresem email Ochrona Danych Hyundai Motor Poland - opisuje.

Firma podkreśla, że „szczerze przeprasza za wszelkie obawy, jakie mógł wywołać ten incydent”.
O jej komunikacie jako pierwszy poinformował we wtorek po południu blog Zaufana Trzecia Strona specjalizujący się w cyberbezpieczeństwie.











