TOP 10 reklamodawców poza internetem. McDonald’s i Play wypadły z czołówki

W 2024 roku zmienił się nieco układ sił wśród największych reklamodawców mediów tradycyjnych. Z czołówki wypadły McDonald’s Polska i P4, a trafiły do niej: sieć drogerii Rossmann i koncern Procter&Gamble Polska  - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:
TOP 10 reklamodawców poza internetem. McDonald’s i Play wypadły z czołówki

Największym reklamodawcą mediów tradycyjnych (bez internetu) jest niezmiennie już od lat farmaceutyczna firma Aflofarm Farmacja Polska, która w porównaniu do 2023 roku zwiększyła wydatki na reklamę o 6,1 proc., do 2,62 mld zł (wg danych cennikowych netto, bez rabatów, Kantar Media). 

Pozycję wicelidera utrzymała firma Terg, właściciel sklepów Media Expert zwiększając nakłady na reklamę w skali roku o 17,2 proc. (do 1,63 mld zł). Podium uzupełnia Lidl Polska, który wskoczył na trzecią pozycję w miejsce Natur Produkt Zdrovit - poprzez awans z poz. 4. w 2023 roku. Ta sieć sklepów zwiększyła inwestycję w reklamę rdr o 42,1 proc. (do 1,18 mld zł).

Kolejne miejsce w rankingu największych reklamodawców 2024 roku zajmuje Natur Produkt Zdrovit, który zwiększył wydatki o 16,1 proc. (do 1,02 mld zł) a mimo to spadł z trzeciego na czwarte miejsce w porównaniu do 2023 roku.

Na piątą pozycję – z siódmej w 2023 roku – awansowało Jeronimo Martins Polska, właściciel sieci sklepów Biedronka i drogerii Hebe. Firma zwiększyła wydatki reklamowe rdr o 40 proc., do 868,7 mln zł.

Szósta w zestawieniu za 2024 rok firma USP Zdrowie w ub.r. była ósma, a wydatki zwiększyła o 19,5 proc. (do 727,8 mln zł). Dalej w rankingu mamy: Euro-Net Warszawa (spadek z piątego miejsca) z wydatkami w kwocie 708,5 mln zł (wzrost o 5,4 proc.) i Ferrero Polska (spadek z szóstego miejsca) z nakładem w wysokości 646,4 mln zł (spadek wydatków o 1,1 proc.).

Na dziewiątym miejscu znalazł się w tym roku Procter&Gamble Polska, a na 10. – sieć drogerii Rossmann. Pierwsza firma zajęła w rankingu miejsce spółki P4, a druga – miejsce zajmowane przed rokiem przez McDonald’s Polska. Koncern P&G zwiększył wydatki na reklamę rdr o 54,2 proc., a drogerie Rossmann – o 46,2 proc.

grafika

Telewizja króluje

Z danych Kantar Media wynika, że w 2024 roku – podobnie jak rok wcześniej reklamodawcy najwięcej nakładów przeznaczali na reklamę w telewizji – trafiła tam blisko połowa ich ubiegłorocznych budżetów. Wg cenników było to 25,7 mld zł, czyli 14,2 proc. więcej niż rok wcześniej. Z kolei ok. jedna czwarta ich wydatków została ulokowana w radiu (11,9 mld zł), co oznacza wzrost w skali roku o 8,4 proc.

Marketerzy w 2024 roku zwiększyli nakłady na reklamę: w kinach - o 14,5 proc., w magazynach – o 0,3 proc. oraz na Digital Out Of Home – o 61,3 proc. Ograniczyli natomiast budżety na reklamy w gazetach – o 27,9 proc. i na reklamę zewnętrzną  - o 4 proc.  

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"