Prawie 40 proc. użytkowników TikToka korzysta z aplikacji cały czas

Nowe badanie polskich użytkowników TikToka, autorstwa agencji GetHero i SWPS pokazuje, że po aplikację sięgają najczęściej w wolnej chwili, w przerwach między innymi zadaniami w trakcie dnia lub na poprawę humoru. Ponad 38 proc. ankietowanych wskazuje, że na TikToku spędza "cały czas".

jd
jd
Udostępnij artykuł:

Badanie "Kim są polscy użytkownicy TikToka" zostało przygotowane przez agencję GetHero we współpracy z SWPS Uniwersytetem Humanistycznospołecznym po raz czwarty. Kwestionariusze ankietowani wypełniali od 13 marca 2022 r. do 4 maja 2022 r. Raport nie szacuje liczby użytkowników aplikacji, ponieważ sam TikTok takich danych nie ujawnia publicznie.

Respondenci, którzy wzięli udział w badaniu, to użytkownicy przeważnie z długim stażem, ponad trzyletnim stażem na TikToku (44,1 proc.). 70 proc. z nich zetknęło się z aplikacją jeszcze przed pandemią.Tylko niecały 1 proc. używa aplikacji mniej niż miesiąc. Ponad 99 proc. korzysta z aplikacji na urządzeniu mobilnym.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/tiktok-dane-osobowe-zbiera-uzytkownikow-z-usa ##

Kiedy wchodzi się na TikToka?

Badacze zapytali, w jakich sytuacjach użytkownicy TikToka z niego korzystają. Okazuje się, że po aplikację sięgają najczęściej w wolnym czasie, w gorszym nastroju lub w chwili odczuwania nudy

"Oznacza to, że z aplikacji korzysta się w sposób spontaniczny i nie jest to czynność „zarezerwowana” na jakieś szczególne chwile – choć nieco częściej z TikToka korzystamy w drugiej części dnia, kiedy obowiązki zawodowe lub szkoła (20,08 proc.) nie zaprzątają nam głowy" - piszą autorzy raportu.

Wniosek z tej części opracowania jest taki, że poranki nie są ulubioną porą tiktokowiczów, "co – w kontekście idealnej pory publikacji materiału – będzie istotne zarówno z perspektywy twórcy, jak i marketera" - zaznaczono w raporcie.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/tiktoku-transmisja-live-dla-doroslych ##

Prawie taki sam odsetek respondentów używa aplikacji "cały czas" co w "innych sytuacjach" niż po szkole czy pracy. "Impuls do włączenia TikToka często jest związany bezpośrednio z przeżywanymi emocjami lub aktualnym nastrojem" - wnioskują twórcy raportu.

grafika

Prawie połowa (47,6 proc.) użytkowników korzysta z TikToka od 1 do 5 razy dziennie. Ponad 15 proc. powyżej 15 razy dziennie.

grafika

Co lubią, a czego nie lubią w aplikacji użytkownicy TikToka?

Respondentów poproszono o wskazanie cech najbardziej lubianych w aplikacji. Co piąty badany wskazał możliwość dostarczanie dobrej zabawy (22,3 proc.) poprawianie humoru (21,3 proc.) relaks (16 proc.).

 

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/tiktok-jak-edytowac-tresc-narzedzia ##

Nieco mniej osób wchodzi na TikToka po oryginalne treści czy z chęci nagrywania swoich materiałów.

grafika

"Powodów takiej sytuacji jest co najmniej kilka – od malejącej licz - by autorów (co widoczne będzie w dalszej części badania), przez instynktowne łączenie aplikacji z  oglądaniem, które sprzyja przewijaniu kolejnych TikToków, aż po wspomnianą kreatywność i unikalność filmów" - opisano w raporcie.

 

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/tiktok-w-polsce-ile-zarabia-z-reklam ##

Najbardziej nielubiany TikTok jest za  bardzo młodych użytkowników (26,5 proc.), "bezsensowne, nieciekawe treści" (20, 9 proc.) czy za materiały kontrowersyjne obliczone na zyskanie popularności (16,3 proc.). Tylko 7,3 proc. respondentów wskazało także reklamy jako nielubiany element TikToka.

grafika

- Nasze obserwacje pokazują, że reklamy na TikToku częściej spotykają się pozytywnym odbiorem widzów, a występujący w nich twórcy są komplementowani za kreatywne podejście do promocji produktów i usług. Doświadczenie nie pozostawia wątpliwości, że rezygnacja z „telewizyjnego” stylu produkcji i tworzenie reklam w nurcie TikToka pozwala zaciekawić widzów i zatrzymać ich uwagę na dłużej - komentuje Kamil Jakubiszyn, senior social media analyst GetHero.

Analiza odpowiedzi została przeprowadzona na losowej próbie 737 respondentów, będących użytkownikami aplikacji TikTok. Najmłodszy respondent miał 15 lat, a najstarszy – 60 lat. Przy doborze próby zastosowano kryterium wiekowe oraz miejsca zamieszkania.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"