Kobiety dominują wśród widowni „Faktów TVN”. Rośnie udział osób z wykształceniem wyższym

Program informacyjny „Fakty TVN” w 2021 roku chętniej oglądały kobiety niż mężczyźni. Wśród widowni stacji dominują osoby starsze i emeryci. Rośnie udziału osób o wysokich dochodach i z wykształceniem wyższym - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
Kobiety dominują wśród widowni „Faktów TVN”. Rośnie udział osób z wykształceniem wyższym
Piotr Kraśko w "Faktach" TVN

„Fakty” ogląda więcej kobiet niż mężczyzn

W 2021 roku „Fakty” w TVN (serwis jest nadawany codziennie o godz. 19.00; dziennik oglądać można również w TVN24 BiS) oglądało średnio 56,23 proc. kobiet i 43,77 proc. mężczyzn. „Fakty” mają większy udział widowni kobiecej nad męską w porównaniu do struktury widowni całego rynku telewizyjnego w naszym kraju. Charakteryzuje się on mniejszą przewagą widowni kobiecej - w analizowanym okresie wszystkie stacje śledziło średnio 53,27 proc. kobiet i 46,73 proc. mężczyzn - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.

„Fakty” podobne udziały widowni kobiecej nad męską miały również w 2020 roku, kiedy to kobiety stanowiły 55,51 proc. (mężczyźni - 44,49 proc.). Z kolei w 2019 roku w widowni serwisu było 56,78 proc. kobiet i 43,22 proc. mężczyzn.

grafika

36 proc. widzów stacji stanowi grupa wiekowa 65+

„Fakty” na tle całego rynku charakteryzują się niskimi wynikami oglądalności wśród młodych widzów. Udziały widowni każdej z tych stacji w grupach wiekowych 4-9, 10-11, 13-15, 16-17, 18-19 i 20-24 w zeszłym roku z reguły wyniosły poniżej lub w okolicach 1 proc. Niskie zainteresowanie w najmłodszych grupach wiekowych stacja miała również w poprzednich latach.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/jak-ogladac-fakty-tvn-lider-programy-informacyjne-styczen-2022-rok,7170042313328769a ##

W kolejnych grupach wiekowych zainteresowanie dziennikiem TVN stopniowo zaczyna rosnąć. Jest ono bardzo wysokie w starszych grupach wiekowych.

Zdecydowanie najwyższe wyniki oglądalności „Fakty” notują w grupie 65+, w której widownia stanowi 36,26 proc. wszystkich widzów. Dla porównania w całym rynku jest to 30,95 proc.

 

grafika

Niski udział widowni wiejskiej

Mniejsze dysproporcje oglądalności „Faktów” względem całego rynku notowane są ze względu na miejsce zamieszkania widzów. Serwis ma zauważalną przewagę w strukturze widowni mieszkańców miast, którzy stanowią 67,48 proc. udziału wszystkich widzów. Wartość ta w całym rynku wynosi 62,87 proc.

grafika

Rosną dochody widzów

Biorąc pod uwagę średni miesięczny dochód netto danego gospodarstwa domowego w przeliczeniu na 1 mieszkańca (w zł) można zauważyć, że „Fakty” śledzi coraz więcej osób z wysokimi dochodami.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/tvp-info-jak-odbierac-kto-oglada-profil-widza-emeryci,7170078919985281a ##

Średni miesięczny dochód netto danego gospodarstwa domowego w przeliczeniu na 1 mieszkańca powyżej 5 tys. zł netto w 2021 roku wynosił 36,67 proc., rok wcześniej było to 29,81 proc., a dwa lata wcześniej - 23,67 proc. Z kolei w przypadku dochodów od 0 do 1400 zł w zeszłym roku wynik wynosił 4,76 proc., a w poprzednich latach - odpowiednio 5,44 proc. i 7,10 proc.

grafika

Rośnie udział widzów z wykształceniem wyższym

„Fakty” coraz chętniej oglądają osoby z wykształceniem wyższym, których udział rośnie - z 21,48 proc. widowni w 2019 roku do 25,90 proc. w 2020 roku i 29,25 proc. w 2021 roku (w całym rynku w zeszłym roku było to 18,01 proc.).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/kto-oglada-tvp1-tvp2-osoby-starsze-widzow-tvn-z-widownia-miejska-i-wysokimi-dochodami,7170087009269889a ##

Udział widzów z wykształceniem średnim w zeszłym roku wyniósł 35,20 proc. widowni (31,49 proc. w całym rynku), a podstawowym - 32,90 proc. (45,81 proc.).

grafika

47 proc. widowni stacji stanowią emeryci

Ze względu na wykonywany zawód „Fakty” zdecydowanie najchętniej oglądane są przez emerytów, którzy stanowią 46,83 proc. widowni. Dla porównania, wszystkie stacje telewizyjne w Polsce w strukturze widowi średnio w zeszłym roku miały 43,76 proc. emerytów.

grafika

grafika

ADH% (Adhesion) - udział procentowy widzów poszczególnej grupy względem liczebności grupy odniesienia np. udział widowni w wieku 65+ względem wszystkich widzów. Tym samym wskaźnik ten informuje o strukturze demograficznej widzów, a tym samym opisuje atrakcyjność programu. Adhesion dla kilku grup sumuje się do 100 proc. pod warunkiem, że badane grupy w całości zawierają się w grupie odniesienia - np. kobiety 4+ i mężczyźni 4+ w odniesieniu do grupy wszyscy 4+.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-telewizji-w-polsce-jak-to-sie-mierzy-nielsen,7170058059229313a ##

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online