Dzisiaj rozpoczynamy cykl materiałów prezentujących strukturę widzów siedmiu najchętniej oglądanych stacji telewizyjnych w Polsce. W ciągu kilku najbliższych dni przedstawimy oprócz TVP 1: TVP 2, Polsat, TVN, TVP 3, TV 4 i TVN Siedem. Jak wynika z danych AGB Polska w I półroczu 2003 roku 53,32% widzów TVP 1 stanowiły kobiety, około 53% to mieszkańcy wsi i małych miast, 52,36 % ma wykształcenie podstawowe a 47,89% jest odbiorcami telewizji kablowej. Oto szczegóły:
Target : Total Individuals 4+ Stations : TVP1 Date periods : 2003-01-01 - 2003-06-30Time Band : 02:00-25:59 CompADH %SexMales46,49SexFemales53,51Age4-95,26Age10-154,62Age16 - 193,36Age20 - 244,11Age25 - 295,39Age30 - 346,52Age35 - 396,65Age40 - 448,67Age45 - 4910,06Age50 - 549,37Age55 - 596,78Age60+29,2City sizeRural38,75City size< 50 tys.25,71City size50-100 tys.8,73City size100-200 tys.6,99City size> 200 tys.19,81Cable viewerYes35,91Cable viewerNo64,09Satellite viewerYes16,24Satellite viewerNo83,76EducationLow50,68EducationSecondary31,31EducationHigh8,14EducationOther9,88VoivodshipDolnoslaskie7,39 Kujawsko-pomorskie5,91 Lubelskie6,23 Lubuskie3,12 Lodzkie6,28 Malopolskie7,63 Mazowieckie12,69 Opolskie2,78 Podkarpackie3,74 Podlaskie3,27 Pomorskie6,31 Slaskie13,65 Swietokrzyskie3,63 Warminsko-mazurskie3,79 Wielkopolskie9,05 Zachodniopomorskie4,54Średni udział TVP 1 w rynku telewizyjnym w I półroczu 2003 roku wyniósł 26,03%. Konkurencyjne stacje zanotowały znacznie gorsze wyniki: TVP2 - 20,32%, Polsat - 16,31% , TVN 1 - 13,89 %, TVP3 - 5,47% , TV4 - 3,87% a TVN7 - 1,91%.












