Kwota zadłużenia Polaków wzrosła do 14,3 mld zł

Kwota przeterminowanych zobowiązań Polaków wzrosła w ciągu trzech miesięcy o prawie 2,25 mld zł tj. 19% i wyniosła 14,31 mld zł w listopadzie. Problemy ze spłatą zobowiązań finansowych ma 1,62 mln osób, wynika z dziesiątego raportu InfoDług, opublikowanego przez InfoMonitor Biuro Informacji Gospodarczej.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

W ciągu ostatniego roku niespłacane zadłużenie Polaków wzrosło o 76% - wówczas kwota zobowiązań sięgnęła 8,12 mld zł, podczas gdy rok wcześniej wzrost ten wyniósł 45%.

Zobowiązania te wynikają z niezapłaconych rachunków za energię elektryczną, gaz, usługi telekomunikacyjne, czynsz za mieszkanie, opłaty leasingowe, z alimentów, a także z niespłacanych kredytów hipotecznych i konsumpcyjnych.

Liczba osób, które mają problem z terminowym regulowaniem należności(zalegają z płatnością wyższą niż 200 zł powyżej 60 dni) wzrosła w ciągu ostatnich trzech miesięcy o ponad 155,4 tys. tj. 10,5% do 1,62 mln.

Niemal połowa( 48%) osób czasowo niewywiązujących się z zobowiązań to drobni dłużnicy, posiadający zadłużenie nieprzekraczające 2 tys. zł.

Średnia kwota zaległego zadłużenia w sierpniu 2009 r. wyniosła 8,81 tys. złotych, co oznacza, że w ostatnim kwartale wzrosła o 606 zł, czyli 7,38%.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji