Lagun podbił internet. "Wreszcie pozytywny temat"

Groźny potwór z drzewa okazał się starym rogalikiem. Ta nietypowa i zabawna historia natychmiast stała się tematem żartów w sieci. Do real time marketingu "krakowskiego laguna" wykorzystywały też marki. Oto najciekawsze przykłady. - Wreszcie pojawił się pozytywny temat, związany z powszechnie używanym produktem, z którym odbiorcy mogą się utożsamiać, a to stanowi solidny fundament RTM - ocenia dla Wirtualnemedia.pl Dagmara Pakulska.

jd
jd
Udostępnij artykuł:

Zaczęło się od wezwania Towarzystwa Opieki nad Zwierzętami przez jedną z mieszkanek Krakowa. Kobieta zaalarmowała organizację, że tajemniczy zwierz - "legun" (zapewne miała na myśli legwana) - straszy mieszkańców bloku. Po przyjeździe na miejsce okazało się, że straszydłem był sporych rozmiarów rogalik francuski.

Z cyklu "Z pamiętnika inspektora" - relacjonuje inspektor Adam. - Przyjedźcie i go zabierzcie! – w głosie dzwoniącej... Opublikowany przez KTOZ Krakowskie Towarzystwo Opieki nad Zwierzętami Wtorek, 13 kwietnia 2021

Sprawę szybko podchwyciły media, historia o "Krakowskim Lagunie" (jak rogala "ochrzciły" media) dotarła nawet zagranicę - informację o nietypowej interwencji podało brytyjskie BBC.

"People aren't opening their windows because they're afraid it will go into their house." 🥐🌳 Opublikowany przez BBC News Czwartek, 15 kwietnia 2021

"Lagun" w działaniach RTM

Okazję do działań real-time marketingowych (RTM) szybko wywęszyły także marki. Krótko po publikacjach o croissancie posty o "lagunie" opublikowały popularne sieci handlowe - Lidl, Biedronka i Aldi.

Dla jednych croissant, dla innych lagun, dla jeszcze innych – po prostu rogalik 🥐 Wszystkich jednak zapewniamy – jest... Opublikowany przez ALDI Polska Piątek, 16 kwietnia 2021
Przyjdźcie natychmiast, w Lidlu leży ten... no... Jest brązowy i się nie rusza! Bez obaw, nie ma powodów do paniki 😉 To... Opublikowany przez Lidl Polska Piątek, 16 kwietnia 2021
Jeśli nie chcesz mojej zguby, krakowskiego laguna daj mi luby... Krakowskie laguny istnieją i możesz je dostać w naszych... Opublikowany przez Biedronka Piątek, 16 kwietnia 2021

Okazało się, że nie tylko detaliści wykorzystali rogalika z Karkowa do swoich działań marketingowych w czasie rzeczywistym. 

Co może skrywać się na drzewie? Nie zawsze legwan, "lagun" czy inne tajemnicze zwierzę. Ale jeśli jakiś szczegół Cię... Opublikowany przez Samsung Piątek, 16 kwietnia 2021
A czy Wy otworzylibyście drzwi Lagunowi? 🌳🐾🚪😉 #lagun Opublikowany przez Porta. Otwórz się na Piątek, 16 kwietnia 2021

 

Nie ma się czego bać! Lagun to przyjacielski gatunek, klik ➡ http://bit.ly/LagunPluszowy Opublikowany przez AliExpress Piątek, 16 kwietnia 2021

 

To nie będzie po drzewach uciekać. 🥐🌳 Opublikowany przez Heinz Tomato Ketchup Piątek, 16 kwietnia 2021

Obok fali zabawnych memów i postów w social media, "krakowski lagun" został także wykorzystany do działań charytatywnych. Karkowskie lokale gastronomiczne i piekarnie część zysków ze sprzedaży rogalików francuskich przekażą na rzecz Krakowskiego Towarzystwa Opieki nad Zwierzętami.

Szklarnia dziękujemy ❤️ 💐 Zachęcamy do odwiedzenia kawiarni w szczytnym celu 🥰 Opublikowany przez KTOZ Krakowskie Towarzystwo Opieki nad Zwierzętami Piątek, 16 kwietnia 2021

Wreszcie pozytywny temat

Marketerka Dagmara Pakulska fenomen "krakowskiego laguna" tłumaczy: - W gruncie rzeczy mamy tutaj do czynienia z historią pełną zwrotów akcji. Jest dreszczyk emocji, niepewność i w końcu zaskakujący (i zabawny) finał całej sytuacji, gdy Krakowskie Towarzystwo Opieki nad Zwierzętami odkrywa, że tajemniczy Lagun, jest tak naprawdę francuskim rogalikiem, dostępnym w większości sklepów spożywczych i piekarni. Trudno więc się dziwić, że kolejne real-time marketingowe kreacje marek zaczęły wyrastać niczym grzyby po deszczu.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/dzieki-akcjom-real-time-marketingowym-marka-staje-sie-kumplem ##

Zdaniem ekspertki, temat rogalika idealnie pasuje do działań marketingowych w czasie rzeczywistym. - Wreszcie pojawił się pozytywny temat, związany z powszechnie używanym produktem, z którym odbiorcy mogą się utożsamiać, a to stanowi solidny fundament RTM. Dzięki tej historii, która real-time marketingowo zyskiwała jeszcze większy rozgłos, na twarzach wielu ludzi po prostu pojawił się uśmiech, a co za tym idzie, pozytywne skojarzenie z marką, która wywołała go na naszych twarzach - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Pakulska.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą