"Lovemarks: Future Beyond Brands"

Nowa książka lidera globalnej komunikacji kreatywnej, Kevina Robertsa, dyrektora Generalnego Saatchi & Saatchi Worldwide

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

W maju 2004 r. w Nowym Jorku ukazała się nowa książka lidera globalnej komunikacji kreatywnej, Kevina Robertsa, dyrektora Generalnego Saatchi & Saatchi Worldwide. Książka pt. "Lovemarks: Future Beyond Brands" mówi o tym, w jaki sposób silne uczucia konsumentów wobec marek mogą zmienić oblicze światowej reklamy.

W książce autor prezentuje filozofię i metodologię lovemarku, według której emocje silnie determinują zachowania konsumentów. Miłość do marek można również wykorzystywać w celu kontrolowania zachowań nabywcy. W Polsce książka będzie dostępna dla klientów Saatchi & Saatchi.

Twórcą filozofii lovemark jest międzynarodowy zespół ekspertów ds. reklamy, kierowany przez Kevina Robertsa, Dyrektora Generalnego Saatchi & Saatchi Worldwide. Zespół ten współpracował również z grupą doświadczonych media planerów ze znanych domów mediowych oraz z grupą światowych klientów sieci Saatchi & Saatchi. W ciągu ostatnich pięciu lat projekt lovemarku był testowany we współpracy z klientami agencji, na seminariach i zgromadzeniach biznesowych, a także za pośrednictwem instytutów badania rynku i opinii.

Jak mówi Roberts: "Lovemark to teoria, w której ludzie w równym stopniu szanują i kochają oraz zawzięcie chronią produkty. Marki, które kochamy, są funkcjonalne, skuteczne i godne zaufania. Nasz pomysł jest intuicyjny i instynktowny, oparty na długotrwałej i bezpośredniej pracy z klientami. Dysponujemy jednakże narzędziami, które rozwieją wszelkie wątpliwości co do naukowego charakteru tej metody. Z pewnością zadowolą nawet najbardziej wymagających analityków rynku mediowego."

Książka "Lovemarks", napisana w lekko prowokującym stylu, jest obszernie zilustrowana przykładami z praktyki agencyjnej. Zawiera opowiadania klientów, opisujących swoje doświadczenia oraz spostrzeżenia prosto z lokalnych i światowych rynków na wszystkich kontynentach. Jak twierdzi autor książki, producenci i sprzedawcy detaliczni, projektanci i inżynierowie, menadżerowie i pracownicy, wpływowi biznesmeni i początkujący przedsiębiorcy wszystkich branż tworząc, a następnie sprzedając towar, będą kierowali się natchnieniem oraz miłością.

Termin lovemarku odwołuje się do trzech pojęć: tajemniczości, zmysłowości i intymności. Elementy te powodują specjalny, emocjonalny oddźwięk, który może przekształcić się w długotrwały kontakt klienta z marką. To dzięki nim produkt ma szansę stać się dla ludzi ważny. Tajemniczość pobudza wyobraźnię, wykorzystuje symbole i ikony, często odwołuje się do marzeń. Z kolei zmysłowość wiąże się ściśle z emocjami, gdzie istotną rolę odgrywają zmysły: wzroku, słuchu, dotyku, zapachu i smaku. Intymność natomiast czerpie z pasji i empatii.

Książka "Lovemarks - the Future Beyond Brands" przedstawia świat bohemy artystycznej, liderów biznesu i ludzi reklamy. W książce pojawiają się takie nazwiska jak: m.in. Clare Hamill (prezes Nike Women's Division), Yoshio Ishizako (wiceprezes Toyota Motor Corporation), Maurice Levy (prezes Publicis Groupe), Tim Sanders (wiceprezes Yahoo!) czy Jim Stengel (Global Marketing Officer firmy Procter &Gamble).

Promocji książki towarzyszy konkurs na stronie internetowej www.lovemarks.com. Nagrodą w konkursie dla najlepszego opowiadania na temat lovemarku jest nowa Toyota Prius. Żeby wziąć udział w konkursie, należy przesłać swoją pracę na stronę internetową do 30 sierpnia 2004r.

Kariera Kevina Robertsa w biznesie rozpoczęła się pod koniec lat 60. w Londynie, gdzie był menadżerem marki 'Mary Quant'. W wieku 30 lat był dyrektorem generalnym w Pepsi-Coli w Kanadzie. Największy wpływ na jego karierę miała współpraca z wynalazcami systemu zarządzania marką Procter & Gamble w Europie i na Bliskim Wschodzie. Związek Robertsa ze światową firmą i produktami zakończył się siedem lat temu, kiedy dołączył on do agencji Saatchi & Saatchi, w której jest Dyrektorem Generalnym. Głównymi klientami agencji  są P&G, Toyota i General Mills. "Żarliwa wiara Kevina w zbudowania miłości klientów do marek jest inspirująca i skuteczna. Jest pomocna w odkrywaniu sposobu, w jaki w P&G postrzegamy tworzenie i kształt dużych marek" - mówi prezes P&G, A.G. Lafley.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online