333 mld dolarów na reklamę cyfrową w 2019 roku. Wzrost o 17,6 procent

W 2019 roku globalne wydatki na reklamę cyfrową zwiększą się o 17,6 procent i osiągną wartość 333,25 mld dolarów - wynika z prognoz firmy eMarketer. Największe przychody reklamowe trafią do Google, Facebooka i Alibaby, a w roku 2023 wartość całego segmentu digital przekroczy 517 mld dolarów.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
333 mld dolarów na reklamę cyfrową w 2019 roku. Wzrost o 17,6 procent
fot. Shutterstock.com

Jak podają analitycy eMarketera w 2019 r. światowe wydatki na reklamę cyfrową wzrosną rok do roku o 17,6 proc., a ich wartość na poziomie 333,25 mld dol. będzie oznaczała, że segment digital przekroczy połowę wszystkich środków przeznaczonych globalnie na reklamę.

eMarketer przewiduje, że dynamika wzrostu w kolejnych latach stopniowo wyhamuje, nie zmienia to jednak faktu, że obszar digital będzie wciąż zyskiwał wartość. Prognozy zakładają, że w 2023 r. wydatki na reklamę internetową zamkną się kwotą 517,51 mld dol., co będzie stanowiło 60,5 proc. całego tortu reklamowego.

grafika

Google i Facebook na szczycie

eMarketer ujawnił także listę 10 rynków, na których w 2019 r. wartość reklamy cyfrowej będzie wyższa niż pozostałych segmentów reklamowych. Na szczycie znajdą się kraje, w których ta tendencja zaznaczyła się już w ub.r. - Chiny, Wielka Brytania i Norwegia. W br. do listy dołączą USA, Holandia i Rosja.

grafika

Wśród firm które uzyskają w br. najwyższe przychody z reklamy cyfrowej na szczycie znajdzie się Google z kwotą 103,73 mld dol., na podium będą także Facebook (67,37 mld dol.) oraz chińska platforma sprzedażowa Alibaba (29,20 mld dol.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co Polacy oglądają na streamingach? TOP10 filmów i show w HBO MAX z tego tygodnia

Co Polacy oglądają na streamingach? TOP10 filmów i show w HBO MAX z tego tygodnia

Jeszcze więcej światłowodu w Orange Polska. Zakup za 1,5 mld zł

Jeszcze więcej światłowodu w Orange Polska. Zakup za 1,5 mld zł

Krótki alarm w Republice. Sakiewicz o awariach emisji

Krótki alarm w Republice. Sakiewicz o awariach emisji

Allegro ma z czego pożyczać kupującym. Nowa umowa z bankiem

Allegro ma z czego pożyczać kupującym. Nowa umowa z bankiem

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

InPost wygrał w sądzie ws. przejęcia. Dokumenty okazały się fałszywe

InPost wygrał w sądzie ws. przejęcia. Dokumenty okazały się fałszywe