36 proc. użytkowników bankowości mobilnej nie wyobraża sobie bez niej życia

Swoboda i niezależność w dostępie do usług bankowych to dla Polaków główne zalety bankowości mobilnej - wynika z badania TNS Polska.

km
km
Udostępnij artykuł:

64 proc. użytkowników mobilnej bankowości przyznaje, że zapewnia ona im stały dostęp do rachunku osobistego. 42 proc. jako główną z zalet wskazuje możliwość korzystania z usług bankowych w dowolnym miejscu. Jednocześnie 43 proc. deklaruje, że najczęściej korzysta z bankowości mobilnej w domu.

W grupie internautów korzystających z usług bankowych 29 proc. osób wybiera bankowość mobilną jako zapewniającą większą swobodę użytkowania i nieograniczony dostęp do rachunku osobistego. 36 proc. użytkowników bankowości mobilnej nie wyobraża sobie już bez niej życia.

grafika

Większość badanych wskazała, że z mobilnych usług bankowych najczęściej korzysta w domu (43 proc.), a 31 proc. robi to w pracy.

grafika

Mimo że nadal duża grupa osób nie wie, czy ich bank ma w swojej ofercie usługi mobilne lub też uważa je jedynie za dodatek do bankowości internetowej (51 proc. respondentów), to spośród osób jeszcze niekorzystających z mobilnych finansów, ponad połowa jest zainteresowana skorzystaniem z takiego rozwiązania. Niemal wszystkie osoby, które były przekonane, że ich bank nie oferuje usług bankowości mobilnej, deklarowały chęć skorzystania z usługi. Ponadto 45 proc. wszystkich ankietowanych zgodziłoby się ze stwierdzeniem, że w przyszłości bankowość mobilna będzie głównym kanałem kontaktu z bankiem.

Polscy użytkownicy mobilnych finansów korzystają z nich niezwykle często. Przynajmniej raz lub kilka razy w tygodniu do strony mobilnej banku loguje się 50 proc. jej klientów. Do aplikacji mobilnej z taką regularnością wraca 47 proc. osób, z czego 14 proc. korzysta z niej przynajmniej raz dziennie.

grafika

Najczęściej wykonywane operacje to sprawdzanie salda konta, historii transakcji i realizacja przelewów. Mniej chętnie wykonywane są bardziej zaawansowane lub obarczone większym ryzykiem finansowym zlecenia. Wynika to z ograniczonego zaufania do bezpieczeństwa mobilnych transakcji – 29 proc. uczestników badania ufa im całkowicie.

grafika

Badanie "Rola mobilnych finansów w życiu Polaków" zostało zrealizowane w sierpniu 2013 r. przez TNS Polska we współpracy z blogiem jestem.mobi na zlecenie Getin Banku. Przeprowadzono je przy wykorzystaniu techniki CAWI na reprezentatywnej próbie internautów, którzy posiadają smartfony. Ze względu na założone cele zrealizowano dodatkowe wywiady z osobami korzystającymi z bankowości mobilnej. Łącznie zrealizowane zostały 1002 wywiady, w tym 601 z osobami, które nie korzystają oraz 401 z osobami, które korzystają z bankowości mobilnej.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski