70 proc. Polaków codziennie ogląda telewizję, dla 15 proc. to główne narzędzie rozrywki

Tylko 15 proc. Polaków przyznaje, że telewizja jest ich głównym narzędziem rozrywki, ale 70 proc. ogląda ją codziennie, z czego większość od 1 do 3 godz. w ciągu doby - wynika z badania TNS Polska.

km
km
Udostępnij artykuł:

TNS Polska przyjrzał się zmianom jakie zaszły w zachowaniach i oczekiwaniach użytkowników telewizorów na przestrzeni ostatnich 25 lat. Okazało się, że choć tylko 15% badanych przyznaje, że telewizja jest ich głównym narzędziem rozrywki, to aż 70% z nich ogląda ją codziennie, z czego większość od 1 do 3 godzin w ciągu doby.

W latach 90. obowiązkowym elementem wyposażenia wielu polskich domów były telewizory kineskopowe: posiadało je 94 proc. respondentów.

Jeśli chodzi o nowe funkcje dostępne w najnowszych telewizorach, 58 proc. ankietowanych przyznało, że korzystało z aplikacji, które oferują producenci odbiorników, ale 42 proc. w ogóle tego nie robi. 14 proc. badanych przyznaje, że wykorzystuje aplikacje codziennie, a 30 proc. uruchamia je przynajmniej raz na tydzień.

Świadomość istnienia nowej technologii jaką jest rozdzielczość 4K, charakteryzująca się czterokrotnie większą szczegółowością w porównaniu ze standardem Full HD, ma 38 proc. ankietowanych posiadaczy telewizorów.

50 proc. badanych deklaruje, że wygląd telewizora ma duże znaczenie przy wyborze nowego odbiornika. Jednak to jakość obrazu i dźwięku zostały wskazane przez 97 proc. ankietowanych za najważniejszy czynnik przy wyborze nowego telewizora.

Badanie zostało zrealizowane przez TNS Polska dla Sony w dniach 23-31 lipca 2014 r. na ogólnopolskiej, reprezentatywnej próbie 1000 osób w wieku 25-40 lat korzystających z internetu. Projekt wykonano metodą zbierania danych CAWI na panelu polskich internautów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały