90 proc. zysków ze światowej sprzedaży smarfonów trafia do Apple

W pierwszym kwartale 2015 roku 92 procent zysków z globalnej sprzedaży smartfonów należało do koncernu Apple. Na drugim miejscu jest jego największy konkurent Samsung.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
90 proc. zysków ze światowej sprzedaży smarfonów trafia do Apple

Dane dotyczące liderów, którzy czerpią największe zyski ze sprzedaży urządzeń na rynku smartfonów podał bank inwestycyjny Canaccord Genuity.

Według opublikowanych informacji w I kwartale br. największą część (92 proc.) zysków operacyjnych wśród ośmiu wiodących producentów smartfonów zgromadził koncern Apple. Jego udział w tym segmencie zwiększył się w porównaniu z tym samym okresem roku ubiegłego, gdy wynosił 65 proc.

Analitycy z Canaccord Genuity podkreślają, że choć do Apple należy lwia część zysków pochodząca ze sprzedaży telefonów, to udział w rynku producenta iPhone’ów wynosi jedynie 20 proc. Kluczowe jest jednak to, że cena egzemplarza jednego iPhone’a jest o wiele wyższa niż smartfonów oferowanych przez konkurencję. W I kwartale br. średnia cena iPhone’a wynosiła 659 dol., podczas gdy rok wcześniej kształtowała się na poziomie 624 dol. Tymczasem urządzenia z systemem Android są na rynku sprzedawane średnio za 185 dol.

Na drugim miejscu wśród beneficjentów zysków pochodzących z globalnej sprzedaży smartfonów znalazł się największy rywal koncernu Apple - Samsung. Jego udział w globalnych zyskach wyniósł 15 proc. Jednocześnie Canaccord Genuity wyjaśnia, dlaczego liczone razem udziały Apple i Samsunga nie sumują się na poziomie 100 proc. Chodzi o to, że część firm ujętych w zestawieniu notuje zamiast zysków straty (na przykład HTC czy Microsoft).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Gemini popularniejsze od ChatGPT. Raport "Financial Times"

Gemini popularniejsze od ChatGPT. Raport "Financial Times"