ABI: 186 mld USD przychodu ze stacjonarnego szerokopasmowego internetu w 2011 r.

Bieżący rok jest dla globalnego rynku stacjonarnego szerokopasmowego dostępu do internetu okresem stałego wzrostu - zarówno pod względem liczby subskrybentów jak i wielkości przychodu.

km
km
Udostępnij artykuł:

Z danych firmy badawczej ABI Research wynika, że w III kwartale 2010 roku globalny przychód z usług oferujących stacjonarny szerokopasmowy dostęp do sieci wyniósł 44,4 miliarda dolarów. To o 10 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku 2009.

Największy udział w rynku ma cały czas platforma DSL, która generuje blisko 60 proc. globalnego przychodu ze stacjonarnego szerokopasmowego internetu. Jednak według Jasona Blackwella, dyrektora w ABI, "ze względu na nasycenie rynku w większości regionów tempo wzrostu DSL zwolni, szczególnie w tych krajach Europy Zachodniej, w których penetracja DSL przekracza poziom 50 proc."

Szybki wzrost w tym roku odnotowuje tymczasem rynek internetu światłowodowego, który może dostarczyć wystarczająco duże szybkości do zaoferowania konsumentom zaawansowanych usług, takich jak IPTV czy VOD. Firma badawcza prognozuje, że w przyszłym roku usługi światłowodowego internetu wygenerują przychód w wysokości powyżej 30 miliardów dolarów.

Z kolei globalny przychód na całym rynku stacjonarnego szerokopasmowego internetu ma według ABI sięgnąć w 2011 roku 186 miliardów dolarów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"

Blisko rekordu w "amerykańskim Lotto". Wygrał prawie 2 mld dolarów

Blisko rekordu w "amerykańskim Lotto". Wygrał prawie 2 mld dolarów

W telewizji wPolsce24 kolęda od dziennikarzy

W telewizji wPolsce24 kolęda od dziennikarzy

Laureat Pulitzera pozywa gigantów AI za naruszenie praw autorskich

Laureat Pulitzera pozywa gigantów AI za naruszenie praw autorskich

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej