Adidas: wpływy z e-commerce 93 proc. w górę, 25 proc. mniej na marketing i sklepy

W drugim kwartale br. koncern odzieżowy adidas zanotował spadek przychodów sprzedażowych o 35 proc. do 3,58 mld euro i 306 mln euro straty netto. Wpływy firmy z e-commerce zwiększyły się o 93 proc., a koszty marketingu i sklepów stacjonarnych zmalały o 25 proc.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Adidas: wpływy z e-commerce 93 proc. w górę, 25 proc. mniej na marketing i sklepy

Procentowo w zeszłym kwartale przychody adidasa (bez zmian kursów walut) najmocniej poszły w dół w Ameryce Południowej i Środkowej (o 64 proc.) oraz na rynkach wschodzących obejmujących głównie Afrykę (o 60 proc.), a najmniej w regionie Azji i Pacyfiku (o 15 proc.). W Ameryce Północnej spadek wyniósł 38 proc., w Europie - 40 proc., a w Rosji i krajach powstałych po upadku ZSRR - 34 proc.

Przy uwzględnieniu zmienności kursów walutowych spadki na większości rynków zagranicznych były wyższe, bo na niekorzyść adidasa zadziałało umocnienie się dolara amerykańskiego wobec wielu walut. W Ameryce Południowej i Środkowej przychody zmalały o 72 proc. z 403 do 114 mln euro, na rynkach wschodzących - o 62 proc. z 281 do 108 mln euro, w Europie - o 41 proc. z 1,42 mld do 844 mln euro, a Ameryce Północnej - o 37 proc. z 1,21 mld do 763 mln euro, w Rosji i krajach posowieckich - o 39 proc. ze 171 do 104 mln euro, a w Azji i regionie Pacyfiku - o 16 proc. z 1,87 do 1,57 mld euro.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/maffashion-zabson-yoshihito-mayoshe-kampania-adidas-originals-supercourt ##

W Rosji i krajach posowieckich marża operacyjna adidasa zmalała tylko 2,3 pkt proc., a w Azji i regionie Pacyfiku o 3,9 pkt proc. Natomiast na rynkach wschodzących zmniejszyła się aż o 46,7 pkt proc., w Ameryce Południowej i Środkowej - o 25,1 pkt proc., a w Europie - o 22,5 pkt proc. Na rynkach wschodzących marża wynosiła -21,2 proc., w Ameryce Południowej i Środkowej było to -10,5 proc., a w Ameryce Północnej -1,8 proc.

grafika

Marka adidas straciła mniej niż Reebok

Przychody sprzedażowe marki adidas w zeszłym kwartale wyniosły 3,29 mld euro, co wobec 5 mld euro rok wcześniej oznacza spadek o 34 proc. Wpływy z marki Reebok zmalały mocniej - o 44 proc. do 288 mln euro, co koncern tłumaczy jej większą ekspozycją na rynek amerykański.

Wpływy ze sprzedaży obuwia zmniejszyły się o 31 proc. do 2,28 mld euro, z ubrań - o 40 proc. do 1,16 mld euro, a ze sprzętu - o 52 proc. do 143 mln euro.

grafika

Mocno w górę e-commerce

Na koniec czerwca adidas miał na całym świecie 2 546 sklepów stacjonarnych, o 19 więcej niż kwartał wcześniej i o 127 więcej niż rok wcześniej. Wskutek epidemii w kwietniu zamknięte były prawie wszystkie poza regionie Azji i Pacyfiku, łącznie ponad 70 proc. sklepów koncernu.

W maju w związku z odmrażaniem gospodarek wielu krajów sklepy zaczęto ponownie otwierać, na koniec czerwca działało 83 proc. punktów sprzedażowych.

Z drugiej strony przychody adidasa z własnych kanałów sprzedaży internetowej w drugim kwartale poszły w górę rok do roku o 93 proc., a w kwietniu i maju wzrosty przekroczyły 100 proc. W pierwszym kwartale wzrost wyniósł 35 proc.

grafika

Mniej na sklepy i marketing

W drugim kwartale adidas ograniczył inne wydatki operacyjne (niezwiązane z produkcją) o 7 proc. do 2,19 mld euro. Nakłady na marketing i sprzedaż sklepową poszły w dół aż o 25 proc. do 560 mln euro. W sprawozdaniu koncern zwraca uwagę, że wskutek przesunięcia na przyszły rok wielu imprez sportowych na czele z piłkarskim Euro 2020 i letnimi igrzyskami olimpijskimi przełożył związane z tym kampanie marketingowe i niektóre kolekcje.

Rentowność adidasa zmalała w drugim kwartale poniżej zera: wynik operacyjny z 643 mln euro zysku do 333 mln euro straty, a wynik netto z działalności kontynuowanej - z 462 mln euro zysku do 306 mln euro straty.

Koncern prognozuje, że w trzecim kwartale br. jego przychody sprzedażowe netto zmaleją o ok. 4-9 proc., a zysk operacyjny wyniesie 600-700 mln euro.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

InPost wygrał w sądzie ws. przejęcia. Dokumenty okazały się fałszywe

InPost wygrał w sądzie ws. przejęcia. Dokumenty okazały się fałszywe

Kulki Lotto znikają z telewizji. Duża zmiana w losowaniach

Kulki Lotto znikają z telewizji. Duża zmiana w losowaniach

Nie będzie szybkich blokad treści w polskim internecie. Wskazano 27 czynów zabronionych

Nie będzie szybkich blokad treści w polskim internecie. Wskazano 27 czynów zabronionych

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową