Agata Meble i Black Red White za wprowadzające w błąd reklamy oddadzą klientom 10 proc. promocyjnych zakupów

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zobowiązał sieci sklepów meblowych Agata Meble oraz Black Red White do zwrócenia klientom 10 proc. wartości zakupów zrobionych w ramach promocji, które reklamowano hasłami mogącymi wprowadzać w błąd.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Agata Meble i Black Red White za wprowadzające w błąd reklamy oddadzą klientom 10 proc. promocyjnych zakupów

W lutym i marcu ub.r. Agata Meble i Black Red White reklamowały promocje, w ramach których klienci mieli otrzymywać 10 proc. rabatu na wszystkie produkty, a w Agata Meble także korzystać z nieoprocentowanych rat. Oferta tej ostatniej firmy była wspierana spotami pokazującymi dom z perspektywy mebli.

UOKiK w trakcie postępowania ustalił, że w rzeczywistości w obu sieciach sklepów klienci dostawali 10-procentową zniżkę tylko przy zakupie produktów nieobjętych innymi promocjami. Ponadto w reklamach nie było odniesienia do regulaminów informujących o faktycznych zasadach promowanych ofert.

Prezes UOKiK wydał dwie decyzje zobowiązujące do zmiany tych praktyk. Natomiast Agata Meble i Black Red White dobrowolnie zobowiązały się do zrekompensowania strat konsumentom. Firmy zwrócą klientom 10 proc. wartości zakupów zrobionych w czasie trwania promocji. Ponadto o decyzjach prezesa UOKiK w tej sprawie poinformują w ogłoszeniach na łamach dzienników ogólnopolskich.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska