AmRest za 8 mln euro przejmuje sieć Telepizza w Polsce

Firma AmRest, właściciel m.in. sieci lokali Pizza Hut, Blue Frog i KFC zawarła w czwartek ze spółką Tele Pizza umowę zakupu sieci restauracji Telepizza w Polsce obejmującą 107 lokalizacji. Wartość transakcji szacowana jest na 8 mln euro.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

Jak podaje AmRest, w wyniku tej transakcji nabędzie 36 restauracji własnych Telepizzy i zostanie operatorem jej 71 lokali franczyzowych. Na mocy zawartej umowy AmRest nabędzie 100 proc. udziałów spółki Telepizza Poland.

Wartość transakcji szacowana jest na 8 mln euro. Ostateczna kwota zostanie potwierdzona w dniu zamknięcia transakcji. Jej finalizacja spodziewana jest w najbliższych miesiącach, po uzyskaniu odpowiednich zgód organów antymonopolowych.

- Ta transakcja to kolejny krok na drodze do budowy dynamicznie rozwijającego się biznesu restauracyjnego w Europie i jednocześnie przypieczętowanie pozycji AmRest jako lidera w segmencie pizzerii oraz dostaw posiłków do domu. Jesteśmy w pełni przekonani, iż nasze wieloletnie doświadczenie oraz doskonałość operacyjna pozwolą nam stworzyć nową wartość na polskim rynku gastronomicznym, zarówno dla gości restauracji jak i naszych akcjonariuszy - powiedziała Monika Czyż, szefowa Pizza Hut w AmRest.

W Polsce lokale Telepizzy zlokalizowane są w ok. 70 miastach. Firma na świecie ma ponad 1300 restauracji. Jest obecna w takich krajach, jak Hiszpania, Chile, Portugalia, Kolumbia, Peru.

Telepizza wywodzi się z Hiszpanii, pierwszy lokal został otwarty w 1988 roku w Madrycie. Do Polski Telepizza zawitała w 1992 roku, a pierwszy lokal powstał w Warszawie przy ulicy Prostej.

AmRest szacuje, że miał w II kw. 364 mln euro przychodów

AmRest ma obecnie w Polsce 470 restauracji, z czego 248 działa pod marką KFC, 114 - Pizza Hut, 65 to kawiarnie Starbucks, a 42 to lokale Burger King.

Z kolei w środę spółka AmRest Holdings poinformowała o podpisaniu wiążącego porozumienia, którego celem jest przejęcie Sushi Stop, lidera segmentu sushi w Europie. Za 100 proc. udziałów w tej firmie ma zapłacić 240 mln euro. Sieć ta ma obecnie 160 lokali w 12 krajach, a najwyższą sprzedaż osiąga we Francji i Hiszpanii.

Przychody grupy AmRest wyniosły w drugim kwartale 2018 roku 364 mln euro i były o 23,6 proc. wyższe rdr. W tym samym okresie sprzedaż grupy w walutach lokalnych wzrosła o 26,1 proc. Grupa podała, że na dynamikę sprzedaży w drugim kwartale pozytywnie wpłynęła konsolidacja wyników sieci Pizza Hut Delivery we Francji przejętej w maju 2017 roku, sieci Pizza Hut w Niemczech przejętej w lipcu 2017 roku, 22 restauracji KFC nabytych w październiku 2017 na rynku rosyjskim, 38 restauracji KFC przejętych we Francji w czwartym kwartale 2017 roku, spółki Restaurant Partner Polska, w której AmRest objął udziały w sierpniu 2017 roku oraz 16 restauracji Pizza Hut w Moskwie, których aktywa AmRest nabył w czerwcu 2018 roku (łącznie 34 mln euro przychodów w drugim kwartale).

bg
Autor artykułu:
bg
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

InPost wygrał w sądzie ws. przejęcia. Dokumenty okazały się fałszywe

InPost wygrał w sądzie ws. przejęcia. Dokumenty okazały się fałszywe

Kulki Lotto znikają z telewizji. Duża zmiana w losowaniach

Kulki Lotto znikają z telewizji. Duża zmiana w losowaniach

Nie będzie szybkich blokad treści w polskim internecie. Wskazano 27 czynów zabronionych

Nie będzie szybkich blokad treści w polskim internecie. Wskazano 27 czynów zabronionych

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową