Aplikacja Kuaishou ma miliard użytkowników. Platforma pokaże olimpiadę w Tokio

Aplikacja Kuaishou, największy konkurent TikToka ma obecnie miliard użytkowników - podała firma Kuaishou Technology, właściciel platformy. Tym samym Kuaishou znalazła się w  gronie największych chińskich platform tego typu obok TikToka i WeChat i ma szansę poważnie zagrozić konkurentom. W aplikacji pojawią treści związane z tegoroczną olimpiadą w Tokio.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Aplikacja Kuaishou ma miliard użytkowników. Platforma pokaże olimpiadę w Tokio

Kuaishou działa na rynku od 2012 r. Platforma funkcjonuje na podobnych zasadach jak TikTok pozwalając użytkownikom na zamieszczanie krótkich klipów wideo wzbogaconych o gotowy podkład muzyczny. Serwis został założony przez Su Hua, inżyniera pracującego wcześniej dla Google’a i Baidu. Aplikacja, której użytkownikami są zwykle mieszkańcy niewielkich wsi i miast jest coraz popularniejsza w Chinach i na innych wybranych rynkach, m.in. w Brazylii, Indiach i Wietnamie.

Miliard użytkowników miesięcznie

W maju 2021 r. firma Kuaishou Technology podała wyniki biznesowe dotyczące pierwszego kwartału 2021 r. W tym okresie spółka osiągnęła przychody w wysokości 17 mld juanów, co oznacza wzrost rok do roku o 36,6 proc. Za ponad połowę wpływów były odpowiedzialne te pochodzące z usług marketingowych, które w skali roku zwiększyły się o 161,5 proc. do poziomu 8,6 mld juanów.

Z kolei zysk brutto firmy w raportowanym okresie zwiększył się o 64,1 proc. do kwoty 7 mld juanów. Jak podała Kuaishou Technology w pierwszym kwartale br. liczba użytkowników aplikacji, korzystających z niej każdego dnia wzrosła o 26,4 proc. do poziomu 379,3 mln.

Według raportu aktywni odbiorcy spędzają w aplikacji średnio 99,3 minut dziennie, co oznacza wzrost rok do roku o 16,5 proc. Z kolei przychody z jednego użytkownika wyniosły 29 juanów, o 124,8 proc. więcej niż rok wcześniej.

Teraz pojawiły się kolejne dane związane z Kuaishou, które Su Hua ujawnił podczas spotkania z inwestorami. Okazuje się, że obecnie liczba aktywnych użytkowników korzystających z aplikacji w ciągu miesiąca (MAU) osiągnęła poziom miliarda.

Su Hua zaznaczył, że do statystyk Kuaishou zaliczają się także odbiorcy aplikacji Kwai i Snack Video, które są przeznaczone na rynki poza Chinami i funkcjonują w ekosystemie platformy.

Według zapowiedzi Kuaishou w 2021 r. zamierza przeznaczyć kwotę miliarda dol. na rozwój nowych rozwiązań technologicznych oraz ekspansję na kolejne kraje na świecie.

Firma poinformowała też, że zawarła umowę z China Central Television, chińskim nadawcą państwowym w sprawie udostępniania w aplikacji treści związanych z tegoroczną letnią olimpiadą w Tokio oraz zimową olimpiadą w Pekinie zaplanowaną na 2022 r.

Miliard MAU oznacza, że Kuaishou staje się realnym konkurentem dla innych mobilnych aplikacji do krótkich wideo, takich jak TikTok (1,9 mld użytkowników miesięcznie łącznie z platformą Douyin) oraz WeChat (1,2 mld MAU).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami