Raport: Apple śledzi użytkowników mimo ustawień prywatności

Niezależni badacze stwierdzili, że Apple gromadzi dane na temat użytkowników iPhone'ów nawet, jeżeli ci wybrali ustawienia prywatności blokujące pozyskiwanie danych analitycznych.

jsx
jsx
Udostępnij artykuł:
Raport: Apple śledzi użytkowników mimo ustawień prywatności
iPhone SE, fot. Apple

Badacze bezpieczeństwa z firmy zajmującej się oprogramowaniem Mysk przyjrzeli się danym zbieranym przez kilka aplikacji na Iphone'y: App Store, Apple Music, Apple TV, Books i Stocks. Stwierdzili, że kontrola analizy i inne ustawienia prywatności nie miały bezpośredniego przełożenia na zbieranie danych przez Apple – śledzenie pozostało na tym samym poziomie, niezależnie od włączenia bądź nie opcji iPhone Analytics.

Tommy Mysk powiedział serwisowi Gizmodo, że „poziom szczegółowości [gromadzonych danych] jest szokujący dla firmy takiej jak Apple”.

Wedle wyników badania, App Store gromadził informację o każdej rzeczy, którą robił użytkownik w czasie rzeczywistym, w tym to, co wpisywał na klawiaturze, których aplikacji szukał, jakie reklamy oglądał i jak długo oglądał daną aplikację. App Store wysyłał szczegóły na temat urządzenia użytkownika: numeru identyfikacyjnego, modelu, rozdzielczości ekranu, języków klawiatury czy rodzaju połączenia internetowego.

„Rezygnacja lub wyłączenie opcji personalizacji nie zmniejszyło ilości szczegółowych analiz wysyłanych przez aplikację. Wyłączyłem wszystkie możliwe opcje, a mianowicie spersonalizowane reklamy, spersonalizowane rekomendacje oraz udostępnianie danych użytkowania i analiz” - powiedział Gizmodo Mysk.

Badacze sprawdzili także inne aplikacje na iPhone'y. Jak stwierdzili, niezależnie od ustawień iPhone Analytics żadnych danych nie przesyłały Health (Zdrowie) i Wallet (Portfel). Ale już Apple Music, Apple TV, Books, iTunes Store czy Stocks gromadziły informacje o użytkownikach. Ten ostatni program przesyłał dane na temat oglądanych akcjach wraz ze znacznikami czasowymi.

Apple nie odpowiedziało na pytania serwisu. Niedawno firma ogłosiła, że będzie tworzyć własną platformę reklamową.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ios-prywatnosc-jak-sie-chronic-apple,7169874689656961a ##

Przychody Apple w minionym kwartale finansowym sięgnęły 90,15 mld dolarów, po wzroście rok do roku o 8,1 proc. Niedawno firma zapowiedziała, że w swoich urządzeniach będzie odchodzić od tradycyjnych haseł na rzecz biometrii.

jsx
Autor artykułu:
jsx
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały