Audi liderem sprzedaży aut osobowych premium w Polsce

W I połowie br. zarejestrowano w Polsce blisko 54 tys. samochodów osobowych z segmentu premium, czyli ponad 14 proc. więcej niż w tym samy okresie ub.r. Klienci najczęściej wybierali takie marki aut, jak Audi, BMW i Mercedes - wynika z analizy Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Audi liderem sprzedaży aut osobowych premium w Polsce

W okresie od stycznia do czerwca br. zarejestrowane zostały 53 963 nowe samochody z wyższej półki, o 14,39 proc. (6 787 sztuk) więcej niż w analogicznym okresie roku 2022.

Pierwsze miejsce w rankingu najpopularniejszych marek w I połowie br. utrzymało Audi. Klienci zarejestrowali 12 778 aut tej marki, o 36,34 proc. więcej niż w I półroczu 2022 roku.
Wśród najpopularniejszych modeli tej marki były: Audi A3 (1 869 sztuk), Audi Q3 (1 864 sztuki) i Audi Q5 (1 832 egzemplarze).

Drugą marką na podium było BMW. W ciągu sześciu miesięcy br. zarejestrowano w Polsce 11 661 nowych samochodów tej marki - 5,69 proc. mniej niż rok wcześniej. Klienci najczęściej wybierali takie modele, jak: X3 (1 821 szt.), model serii 3 (1 701 szt.) oraz X5 (1 662 egzemplarze).

Podium zamyka Mercedes z wynikiem 8 970 zarejestrowanych samochodów tej marki - 19,54 proc. mniej w skali roku. Najczęśćiej rejestrowano model klasy GLC (1 297 aut), CLA (921 egz.) oraz A (821 sztuk).

Tuż za podium znalazła się marka Volvo - w I połowie br. zarejestrowano 6 683 samochody tej marki, o 13,06 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Zaraz za Volvo plasuje się Lexus z liczbą 5615 zarejestrowanych aut - wzrost w skali roku o 161,77 proc.

Na koniec czerwca br. na pierwszym miejscu wśród najpopularniejszych modeli segmentu premium było Volvo XC60 (3 179 sztuk). Na drugiej pozycji zestawienia znalazł się Lexus NX z 2 379 zarejestrowanymi egzemplarzami. Podium zamyka model Audi A3 (1 869 sztuk).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style