Badania nośników CAM

Prawdziwa Historia o Formacie Wrap UP

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Agencja CAM wprowadziła kolejny efektywny nośnik reklamy autobusowej - Wrap UP (reklama całopojazdowa). Tak wynika z badań efektywności oddziaływania różnych formatów reklamy transit advertising wykonanych przez Red Code - Business Process Institute.

Agencja CAM jako pierwsza wprowadziła i realizuje format Wrap Up, który umożliwił wykorzystanie reklamowe całej powierzchni autobusu. Agencja pierwsza całkowicie owinęła autobus, pozostawiając wolną od reklamy tylko szybę kierowcy. W takim formacie promowane były kultowe filmy "Matrix. Rewolucje" i "Władca Pierścieni. Powrót Króla". CAM jest jedyną firmą realizującą taką usługę w Polsce.

Wg badań wykonanych w lutym 2004 r. przez firmę Red Code - Business Process Institute kampania zrealizowana na tylko jednym autobusie i wspomagana przez kilka Full Backów była wysoce efektywna - znalazła się na 2 miejscu pod względem efektywności wśród wymienianych przez respondentów kampanii. Na pierwszym miejscu uplasowała się bardzo intensywna kampania 6-miesięczna. Badanie było prowadzone w pięciu lokalizacjach na terenie Warszawy. Przebadano 300 osób w wieku 18-49 lat.

Format Wrup Up bardzo silnie przyciąga uwagę, jest bardzo dobrze widoczny nawet z dalekiej odległości. Format ten zapewnia ponadto długi czas oddziaływania reklamy na odbiorców - pozostawanie w polu widzenia.

Firma CAM jest także pionierem jeśli chodzi o wprowadzenie formatów: łączony King Size+Full Back i Full Back (powierzchnia reklamowa na całej tylnej części autobusu). Kampania na tej powierzchni pozwala na dotarcie do kierowców, ich pasażerów i przechodniów dzięki długiemu czasowi ekspozycji. Format Full Back jest obecnie najczęściej zamawiany spośród wszystkich formatów transit advertising. Najlepiej jednak działa łącznie z King Size (wielki format reklamy bocznej)

W Polsce reklama autobusowa cieszy się coraz większym zainteresowaniem klientów. Autobusy jeżdżące po ulicach dużych miast są nowoczesne a transit advertising dociera nawet w niedostępne miejsca, gdzie nie ma innej formy reklamy. Ze względu na możliwość przemieszczania i wielki format reklama autobusowa jest efektywniejsza niż typowy billboard. Zaletą reklamy transit advertising są niskie koszty dotarcia do odbiorców spośród nośników reklamy zewnętrznej.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Zmiany w "Mam talent!". Do show TVN wraca dawny juror

Zmiany w "Mam talent!". Do show TVN wraca dawny juror

Zwrot ws. Olgi Malinkiewicz. Prezes Columbus reaguje po występie u Stanowskiego

Zwrot ws. Olgi Malinkiewicz. Prezes Columbus reaguje po występie u Stanowskiego

Władze właściciela TVN wolą Netfliksa. Wbijają szpile Paramountowi

Władze właściciela TVN wolą Netfliksa. Wbijają szpile Paramountowi

Holding Zygmunta Solorza bierze mega kredyt. Na 17 lat

Holding Zygmunta Solorza bierze mega kredyt. Na 17 lat

Minister kultury dostała pytanie o to, kto wykreślił zakaz prasy samorządowej. "Nie było zgody politycznej"

Minister kultury dostała pytanie o to, kto wykreślił zakaz prasy samorządowej. "Nie było zgody politycznej"

Krystyna Pawłowicz do posłuchania. Jako felietonistka w Radiu Wnet

Krystyna Pawłowicz do posłuchania. Jako felietonistka w Radiu Wnet