Biedronka ma się dobrze

Jerónimo Martins ogłasza wyniki finansowe za I półrocze 2004

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Portugalska Grupa Jerónimo Martins zamknęła pierwsze półrocze 2004 r. zyskiem w wysokości 30 mln euro, co stanowi wzrost o 77,6 % w stosunku do pierwszej połowy 2003 r. Wielkość sprzedaży ogółem w tym okresie również wzrosła i wyniosła 1,6 miliona euro. Należąca do Jerónimo Martins sieć sklepów Biedronka także może się pochwalić dobrymi wynikami za pierwsze sześć miesięcy tego roku - sprzedaż wzrosła o 14,9 %.

Zysk operacyjny Jerónimo Martins wzrósł o 27,2% do poziomu 80 milionów euro, potwierdzając tym samym wzrost efektywności operacyjnej i rentowności netto Grupy. Spółka odnotowała spadek ogólnego poziomu zadłużenia z 915 milionów euro na koniec pierwszego półrocza 2003 do 680 milionów w analogicznym okresie 2004 r. Ponadto, Grupa otrzymała 150 milionów euro w wyniku podniesienia kapitału zakończonego w czerwcu bieżącego roku.

Należąca do Grupy Jerónimo Martins sieć sklepów Biedronka odnotowała wzrost sprzedaży o 14,9 % ,umacniając tym samym swoją pozycję lidera na polskim rynku.

Dzięki podniesieniu kapitału Grupa Jerónimo Martins uzyskała elastyczność finansową i może podejmować kolejne przedsięwzięcia inwestycyjne. Strategia Spółki nadal koncentruje się wokół redukowania kosztów i umocnienia jej pozycji na rynku.

Wyniki Grupy Jerónimo Martins

" Wzrost zysku operacyjnego o 27,2% do 80 milionów euro" Wzrost sprzedaży  ogółem o 1,3%" Zysk netto na poziomie 30 milionów euro, dzięki efektywnej działalności operacyjnej i obniżeniu kosztów finansowych" Spadek poziomu zadłużenia o ponad 230 milionów euro" Podniesienie kapitału zakończone sukcesem, przy ilości zgłoszeń przekraczających liczbę oferowanych akcji " Wzrost sprzedaży sklepów sieci Biedronka o 14,9 %

BIEDRONKA to największa i najbardziej znana w Polsce sieć sklepów detalicznych. Sklepy BIEDRONKA znajdują się zarówno w dużych, jak i małych miastach, oferując, wysokiej jakości artykuły spożywcze oraz produkty codziennego użytku po przystępnych cenach. Właścicielem sieci jest Jerónimo Martins Dystrybucja Sp. z o.o., należąca do portugalskiej Grupy Jerónimo Martins. W ciągu 8 lat działalności firma Jerónimo Martins zainwestowała w Polsce 1,5 miliarda złotych (około 350 milionów EURO) i zajęła 24 miejsce w rankingu 500 największych firm w Polsce, ogłoszonym 15 kwietnia 2004 r. w dzienniku "Rzeczpospolita". Firma zatrudnia około 10.000 pracowników. W ubiegłym roku sieć BIEDRONKA osiągnęła przychody ze sprzedaży na poziomie 4,39 mld zł, co stanowi 14% wzrost w stosunku do roku 2002.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Zygmunt Solorz i stare kolędy. Rzecznik  Polsatu dementuje

Zygmunt Solorz i stare kolędy. Rzecznik Polsatu dementuje

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"