Alkoholowa promocja w Biedronce. Śpiewak zawiadamia prokuraturę

Aktywista Jan Śpiewak złożył do prokuratury zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa przez Jeronimo Martins Polska, właściciela sieci Biedronka. Chodzi o promocję na alkohol.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Alkoholowa promocja w Biedronce. Śpiewak zawiadamia prokuraturę

Zawiadomienie Fundacji Bezpieczna Polska dla Wszystkich, na czele której stoi Jan Śpiewak, trafiło do Prokuratury Rejonowej Warszawa Śródmieście. Aktywista wskazał, że Jeronimo Martins Polska może łamać przepisy ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi przez nielegalną promocję alkoholu.

Śpiewakowi nie spodobały się vouchery wydawane na paragonach sieci Biedronka, w ramach których klienci otrzymywali kilkanaście złotych do wydania na piwo w puszkach jednej z marek. Voucher można było zrealizować przy zakupach za minimalną kwotę 60 zł i tylko w określony dzień.

W ocenie Fundacji Bezpieczna Polska dla Wszystkich, taka forma promocji w Biedronce „zachęca wprost do nadmiernego spożycia alkoholu”.

"Stop rozpijaniu Polaków przez kartele handlowe i alkoholowe" - pisze aktywista w mediach społecznościowych. 

Biuro prasowe sieci Biedronka nie odpowiedziało na prośbę portalu Wirtualnemedia.pl o komentarz. 

grafika

Śpiewak walczy z promocją alkoholu

To już kolejny raz, kiedy Śpiewak zawiadamia organy ścigania o możliwych naruszeniach prawa przez firmy i sieci handlowe, jeśli chodzi o promocje z alkoholem. Skarga aktywisty doprowadziła m.in. do nałożenia na Janusza Palikota, Jakuba W. i Tomasza C. grzywien za nielegalną promocję alkoholowej marki w internecie. Janusz Palikot ma zapłacić 450 tys. zł, Jakub W. 400 tys. zł, a Tomasz C. - 350 tys. zł. Wyrok jest nieprawomocny.

Aktorce Magdalenie Cieleckiej po skardze Śpiewaka prokuratura postawiała zarzuty nielegalnej promocji wódki w internecie. 

Jan Śpiewak w przeszłości co najmniej kilka razy zgłaszał do prokuratury działania promocyjne Biedronki obejmujące produkty alkoholowe. W ubiegłym roku prokuratura odmówiła wszczęcia śledztwa ws. letniej promocji „12 piw plus 12 piw gratis” sieci Biedronka. Śledczy nie dopatrzyli się w akcji „znamion czynu zabronionego”. Aktywista skarżył się na sieć także w sprawie promocji na wódkę za 9,99 zł.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu