“Bitwa o dom” TVN przegrywa z konkurencją. Program śledzi 1,26 mln widzów

Druga edycja “Bitwy o dom”, emitowana w środowe wieczory, po trzech odcinkach castingowych gromadzi średnio 1,26 mln widzów. TVN w czasie nadawania formatu zajmuje dopiero czwarte miejsce w rynku telewizyjnym.

Patryk Pallus
Patryk Pallus
Udostępnij artykuł:

Program „Bitwa o dom” na antenie TVN pokazywany jest w środy o 21.30, począwszy od  4 września br. Z danych Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl wynika, że reality-show po trzech odcinkach ogląda średnio 1,26 mln osób przy udziale wynoszącym 9,88 proc. w grupie 4+ i 11,95 proc. w grupie 16-49.

Rok wcześniej w tym paśmie TVN pokazywała filmy fabularne i miała więcej widzów. Produkcje te śledziło bowiem 1,67 mln osób, a udział stacji wynosił wtedy odpowiednio 12,95 proc. i 12,80 proc.

W czasie nadawania programu „Bitwa o dom” TVN zajmuje dopiero czwartą lokatę w rynku telewizyjnym. Liderem jest Jedynka, emitująca wówczas filmy fabularne i mecze Ligi Mistrzów, co daje jej 15,69 proc. udziału. Na drugiej pozycji plasuje się Dwójka (końcówka “Na dobre i na złe”, filmy fabularne; 14,64 proc.), a trzeci jest Polsat (“Top Chef”, filmy; 11,02 proc.). Taka sama kolejność stacji jest w grupie komercyjnej.

Oglądalność “Bitwy o dom” na tle konkurencji

Pierwsza edycja “Bitwy” nadawana była wiosną br. w niedziele o 10.55. Średnia jej oglądalność wyniosła 1,12 mln widzów przy udziale na poziomie 13,08 proc. w grupie 4+ i 17,42 proc. w 16-49. Stacja tamtą serię traktowała testowo. Po jej sukcesie postanowiła przenieść program do prime-time i go doinwestować. Zwiększono z 8 do 12 liczbę rodzin, a do wygrania jest mieszkanie w Warszawie, a nie w Ożarowie Mazowieckim jak w pierwszym sezonie.

- 12 proc. udziału to nie jest zły wynik, patrząc na konkurencję w tym paśmie. Trzeci odcinek miał już lepszy wynik od drugiego - mówi nam Bogdan Czaja, zastępca dyrektora programowego TVN. Dodaje on, że pierwsze trzy odcinki “Bitwy o dom” miały charakter castingowy, a program na dobre zacznie się od czwartego odcinka, gdy ruszy rywalizacja rodzin.

W programie „Bitwa o dom” 12 rodzin projektuje, wyposaża i urządza mieszkania według własnych pomysłów, rywalizując o wygranie jednego z nich. Ich pracę oceniają Małgorzata Rozenek, Natalia Nguyen oraz Tomasz Pągowski. Producentem formatu jest firma Golden Media Polska.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Była Miss Polski z programem w Gońcu

Była Miss Polski z programem w Gońcu

Miliony od państwowych gigantów dla publicystki wPolsce24. "To bezpodstawne oszczerstwa"

Miliony od państwowych gigantów dla publicystki wPolsce24. "To bezpodstawne oszczerstwa"

Przeprosiny nie wystarczyły. Donald Trump chce 10 mld dolarów od BBC

Port Polska czy Port Wpadka? Coś poszło nie tak z rebrandingiem CPK

Port Polska czy Port Wpadka? Coś poszło nie tak z rebrandingiem CPK

Reklama, która nie wygląda jak reklama: lekcja skuteczności z nominacji TikTok Ad Awards
Materiał reklamowy

Reklama, która nie wygląda jak reklama: lekcja skuteczności z nominacji TikTok Ad Awards

Zygmunt Solorz znowu odwołany. Teraz znika z rady nadzorczej Interii

Zygmunt Solorz znowu odwołany. Teraz znika z rady nadzorczej Interii